## Sự Tiến Hóa Của Lời Phủ Nhận Biến Đổi Khí Hậu Trên YouTube: Làm Thế Nào Để Nhận Diện Chúng?
Sự phủ nhận về biến đổi khí hậu trên YouTube đang ngày càng tinh vi và khó nhận biết hơn. Bài viết này sẽ phân tích những chiến thuật mới của các cá nhân và nhóm phủ nhận biến đổi khí hậu trên nền tảng này, đồng thời cung cấp những cách để người dùng có thể nhận diện và phản bác chúng một cách hiệu quả.
Sự Tiến Hóa Của Chiến Thuật Phủ Nhận:
Trước đây, các video phủ nhận biến đổi khí hậu thường sử dụng những lập luận sai lệch, thiếu bằng chứng khoa học một cách trắng trợn. Tuy nhiên, hiện nay, các chiến thuật đã trở nên tinh vi hơn:
* Ngụy biện bằng khoa học: Thay vì phủ nhận hoàn toàn sự tồn tại của biến đổi khí hậu, các video này sử dụng thuật ngữ khoa học một cách sai lệch, hoặc trích dẫn một số nghiên cứu bị bóp méo để tạo ra sự nghi ngờ về tính nghiêm trọng của vấn đề.
* Tấn công cá nhân: Thay vì tập trung vào bằng chứng khoa học, các video này thường tấn công uy tín của các nhà khoa học và các tổ chức môi trường.
* Tạo ra sự hoang mang và ngờ vực: Mục tiêu là tạo ra sự bối rối và ngờ vực trong lòng khán giả, khiến họ khó phân biệt thông tin đúng và sai. Điều này thường được thực hiện bằng cách đưa ra nhiều thông tin mâu thuẫn, hoặc sử dụng các luận điệu gây cảm xúc.
* Sử dụng thuật toán: Các kênh phủ nhận biến đổi khí hậu thường tận dụng thuật toán của YouTube để lan truyền video của mình đến nhiều người xem hơn.
Làm Thế Nào Để Nhận Diện Và Phản Bác:
Để tránh bị ảnh hưởng bởi thông tin sai lệch, người dùng nên:
* Kiểm tra nguồn tin: Hãy tìm hiểu xem nguồn thông tin có uy tín hay không. Ưu tiên các nguồn tin từ các tổ chức khoa học uy tín, các nhà khoa học hàng đầu trong lĩnh vực này.
* Tìm kiếm bằng chứng: Đừng chỉ dựa vào một nguồn thông tin duy nhất. Hãy tìm kiếm nhiều nguồn khác nhau để xác minh tính chính xác của thông tin.
* Phát hiện những dấu hiệu của ngụy biện: Học cách nhận diện các thủ thuật ngụy biện thường được sử dụng trong các video phủ nhận biến đổi khí hậu.
* Báo cáo nội dung vi phạm: Nếu bạn phát hiện các video chứa thông tin sai lệch hoặc gây hiểu lầm, hãy báo cáo cho YouTube để họ có thể xem xét và xử lý.
* Lan truyền thông tin chính xác: Hãy chia sẻ những thông tin chính xác và đáng tin cậy về biến đổi khí hậu để giúp mọi người có cái nhìn đúng đắn hơn về vấn đề này.
Kết luận:
Sự phủ nhận biến đổi khí hậu trên YouTube là một thách thức lớn, nhưng bằng cách nâng cao nhận thức và trang bị cho bản thân những kỹ năng cần thiết, chúng ta có thể chống lại sự lan truyền của thông tin sai lệch và bảo vệ môi trường.
—
(Phần quảng cáo Queen Mobile – cần được chỉnh sửa cho phù hợp với nội dung bài viết, ví dụ đưa vào một câu liên quan đến công nghệ xanh hoặc tiết kiệm năng lượng):
Mua ngay sản phẩm công nghệ tiết kiệm năng lượng tại Việt Nam: QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại, máy tính bảng và các thiết bị điện tử chất lượng cao, góp phần vào một tương lai xanh hơn. Hãy ghé thăm cửa hàng của chúng tôi hoặc truy cập website để khám phá những sản phẩm tuyệt vời!
#BiếnĐổiKhíHậu #PhủNhậnBiếnĐổiKhíHậu #YouTube #ThôngTinSaiLệch #MôiTrường #KhoaHọc #QueenMobile #CôngNghệXanh #TiếtKiệmNăngLượng
Giới thiệu Climate Denial on YouTube Is Evolving. Here’s How to Make Sense of It
: Climate Denial on YouTube Is Evolving. Here’s How to Make Sense of It
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: Climate Denial on YouTube Is Evolving. Here’s How to Make Sense of It
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: Climate Denial on YouTube Is Evolving. Here’s How to Make Sense of It
If you encountered climate change denial on the internet, how confident are you that you could recognize it for what it was?
You might think you have a good idea of what climate misinformation and disinformation look like, but a report published on Tuesday by the Center for Countering Digital Hate serves as a warning to us to be vigilant about the shapeshifting nature of climate denial.
The CCDH has been monitoring the presence of climate denial on YouTube and has seen a collapse in many of the old narratives that used to dominate on the platform. But, over the past five years, newer denial narratives have taken hold and now make up 70% of all climate denial on the platform — up from 35% in 2018.
Climate scientists around the world are unanimous in their verdicts, both when it comes to the causes of climate change and its solutions. We’re also increasingly feeling the effects of climate change in our lives in the form of extreme weather, from heatwaves to hard-hitting storms, forest fires and floods. But no matter how much progress is made by scientists or how much the realities of the climate crisis hit home, there have always been, and likely always will be, many who seek to undermine the truth for financial or political reasons.
In the past, climate denial largely focused on invalidating the existence and causes of climate change. You might have heard arguments saying that climate change doesn’t exist, with people arguing it’s a conspiracy or that the unpredictable and extreme weather being experienced around the world can be explained away as natural fluctuations in our planet’s weather patterns.
Scientists have proven these narratives false, and the use of them as denial narratives is, thankfully, increasingly rare. In its report, the CCDH quotes climate skeptiscm researcher John Cook as saying this is because “science denial has become untenable” in light of people experiencing climate impacts for themselves.
Using AI to scan transcripts from over 12,000 climate-related videos, the CCDH found that mentions of one of the key false narratives – that global warming doesn’t exist – dropped from 48% in 2018 to 14% last year.
But filling the void, new forms of climate denial are on the rise. Rather than arguing against the existence of climate change and its causes, new climate denial aims to undermine solutions and the work of the global climate movement.
The prevalence of the narrative that climate solutions don’t work is up from 9% to 30%, meanwhile there’s been a 23% to 35% jump in suggestions that climate science, policy and the climate movement are unreliable.
Just as scientists are clear about the causes of climate change, they’re also clear about what the solutions are and that they work. Over and over again, they’ve reiterated that the main thing we need to do is stop burning fossil fuels that emit harmful greenhouse gasses into the atmosphere. Green energy alternatives — including solar, wind and hydro — work. They’re reliable, cost efficient and take up the same or even less space than current energy infrastructure.
“The bad guys have moved the battleground from the realities of anthropogenic climate change to trying to disrupt another part in the chain that leads to action,” said Imran Ahmed, chief executive of the CCDH in a briefing ahead of the report’s publication.
How to identify new climate denial
Climate denial has long relied on a mix of pseudoscientific claims and politically motivated propaganda. In the past, multiple investigations have found that it was largely funded and propagated, both overtly and covertly, by the fossil fuel lobby. Climate denial may look different from the way it has in the past, but in its newer forms it can be equally insidious.
This is all worth bearing in mind when you’re spending time on social media platforms such as YouTube, which allows the discussion of denial narratives, but demonetizes them.
“Our climate change policy prohibits ads from running on content that contradicts well-established scientific consensus around the existence and causes of climate change,” said a YouTube spokesperson in a statement. “We also display information panels under relevant videos to provide additional information on climate change and context from third parties.”
In spite of this, the CCDH found adverts running on videos including newer forms of climate denial. After raising these cases with YouTube, some videos were demonetized but the majority were found to not contravene YouTube’s policies, suggesting that the evolution of climate denial narratives is creating ambiguity.
The CCDH recommends that Google and other social platforms update their policies to reflect the presence of new forms of climate denial. But as we use these platforms, it’s also important for us to be wary that these narratives are out there. And they’re looking for new audiences.
Where might you find such new forms of climate denial? In its report, the CCDH points to several YouTube channels with follower counts in their millions, including Jordan Peterson, BlazeTV and PragerU. But there are just a handful of sources included among the 96 channels studied by the CCDH.
As well as the fossil fuel lobby, controversial creators on digital platforms are incentivized to keep spinning these new denial narratives as they’re rewarded with clicks, views and money, said Ahmed.
What are the red flags? Look out for content that includes what climate scientist and University of Pennsylvania Professor Michael Mann has identified as the five Ds: deflection, delay, division, despair and doomism.
If you’ve stumbled across a narrative that’s attempting to deflect the conversation away from scientifically approved climate solutions or delay their adoption, that can be a warning sign. Likewise, denial content could be attempting to sow discord between climate experts or experts.
Finally, don’t subscribe to doom and gloom narratives. The truth is there is plenty that can be done about climate change, and there is plenty that is being done.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);
Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.