Xe Điện Trung Quốc Mới Vượt Mặt Tesla Về Tầm Quãng Đường!

## Xe Điện Trung Quốc Mới Vượt Mặt Tesla Về Tầm Quãng Đường!

Tesla đã mất ngôi vương về phạm vi di chuyển vào tay một mẫu xe điện Trung Quốc mà bạn chưa từng nghe đến! Đây là một cú sốc lớn trong ngành công nghiệp ô tô điện toàn cầu. Trong khi Tesla vẫn được biết đến với công nghệ tiên tiến và thương hiệu mạnh mẽ, một đối thủ mới nổi từ Trung Quốc đang gây ấn tượng mạnh mẽ với phạm vi hoạt động vượt trội.

Bài viết này sẽ phân tích chi tiết về mẫu xe điện Trung Quốc bí ẩn này, so sánh phạm vi hoạt động của nó với các mẫu xe Tesla hiện có, và thảo luận về những ý nghĩa của sự kiện này đối với thị trường xe điện toàn cầu. Liệu đây có phải là dấu hiệu cho thấy sự trỗi dậy của các nhà sản xuất xe điện Trung Quốc và thách thức mạnh mẽ đối với vị thế thống trị của Tesla?

[Phần phân tích chuyên sâu về mẫu xe điện Trung Quốc (tên xe và thông số kỹ thuật cụ thể sẽ được thêm vào ở đây, bao gồm so sánh với các mẫu xe Tesla tương đương). Phần này cần có dữ liệu cụ thể về phạm vi hoạt động, công nghệ pin, tính năng an toàn, giá cả, v.v. để làm rõ sự vượt trội của xe điện Trung Quốc.] [Phần thảo luận về ý nghĩa của sự kiện này đối với thị trường xe điện toàn cầu, bao gồm tác động đến Tesla, các nhà sản xuất xe điện khác và người tiêu dùng. Phần này sẽ xem xét các yếu tố như cạnh tranh giá cả, sự đổi mới công nghệ, chiến lược tiếp thị, và xu hướng thị trường.] [Phần kết luận tóm tắt những điểm chính và dự đoán xu hướng tương lai của thị trường xe điện.]

Bạn muốn trải nghiệm những công nghệ xe điện tiên tiến nhất? Hãy ghé thăm Queen Mobile để khám phá những sản phẩm chất lượng cao và dịch vụ tuyệt vời!

Mua ngay tại Queen Mobile! [Link đến website Queen Mobile]

#XeĐiệnTrungQuốc #Tesla #PhạmViDiChuyển #CôngNghệPin #ÔTôĐiện #QueenMobile #XeĐiện #CôngNghệMới #ThịTrườngXeĐiện #SoSánhXeĐiện

Giới thiệu Tesla Has Lost Its Range Crown to a Chinese EV You’ve Never Heard Of

: Tesla Has Lost Its Range Crown to a Chinese EV You’ve Never Heard Of

Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: Tesla Has Lost Its Range Crown to a Chinese EV You’ve Never Heard Of

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: Tesla Has Lost Its Range Crown to a Chinese EV You’ve Never Heard Of

There were a good few other poor results for car brands independently tested at the winter El Prix 2024. Let’s look at the losses in terms of percentage. This way, we can see more clearly how a car has fallen short of its WLTP range, and not be distracted by the EVs with the biggest batteries going furthest.

It’s also worth remembering that every car in the Norwegian Automobile Association test had its cabin set to 21°C (69.8°F). What’s more, to ensure fairness, the temperature was set using a thermometer, not the vehicle’s own climate control system, since two cars may have differing ideas of what 21°C actually is.

The HiPhi Z fell short of its WLTP range by just 5.9 percent, making it the winner by this metric, too. The Tesla Model 3, meanwhile, missed its advertised range by just shy of 30 percent, putting it in 19th place.

Polestar, VW and Volvo Were Surprise Losers

Interestingly, the four cars that performed even worse than Tesla were the Polestar 2 Long Range (30 percent, a 115-mile deficit on the WLTP figure), Volvo C40 (30.9 percent, 110 miles), Toyota bZ4X (31.8 percent, 91 miles) and the Volkswagen ID.7 (31.9 percent, 121 miles). Put simply, the range of these cars fell by almost a third compared to their WLTP-backed manufacturer claim.

The WLTP stands for Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Brought in as a global standard in 2017, it is intended to mimic how cars are driven in the real world. The test cycle includes four parts, each with a different average speed, and all featuring a variety of acceleration and braking phases, plus stops and starts.

The El Prix winter range test also scrutinizes energy efficiency, in this case using the European metric of kWh per 100 km (62 miles). The highest efficiency was achieved by the MG4 Trophy Long Range (17.9 kWH per 100 km), but because this test focuses on how cars perform compared to their manufacturer claims, the winner is the Nio EL6, which hit 20 kWh per 100 km—a 9.5 percent improvement on the manufacturer claim. Although undeniably efficient, the MG fell 8.5 percent short of its maker’s range claim.

The Model 3 returned 18 kWh per 100km, but since Tesla doesn’t publish a claimed efficiency this is tricky to contextualize. The HiPhi Z recorded energy consumption of 23.5 kWh per 100km, 15.2 percent higher than claimed.

Drawing conclusions from this test is, to say the least, a nuanced process. How much range an EV loses in cold weather is of little value to drivers in consistently warmer climes, and a car with a bigger battery (like the HiPhi Z and its massive 120 kWh pack) is almost always at an advantage. Similarly, a car that doesn’t go as far but charges more quickly is also beneficial, providing the local charge network is up to the job.

But the positive and negative outliers are still worthy of your attention. The Polestar 2, Tesla Model 3, Volkswagen ID.7 and Volvo C40 all missed their WLTP range claims by more than 100 miles, and the Hyundai Ioniq 6—a car praised for its impressive 800-volt system architecture and a a drag coefficient of just 0.21—also struggled, with a 91-mile deficit. Whichever way you slice it, a car falling 100 miles short of its claimed range is far from ideal, and, as this test shows, not a universal phenomenon.

Estimated Range Winners: HiPhi, BMW, Kia and Lotus

At the other end of the scale, praise should be given not only to the HiPhi Z (its real-world range just 21 miles short of WLTP), but also the BMW i5 (38 miles short, or a 12.2 percent deviation), Kia EV9 (39 miles or 12.5 percent), Lotus Eletre (40 miles or 12.3 percent) and fellow Chinese newcomer, the XPeng G9 (42 miles or 13.1 percent).

The next step is to surely question whether tests like the WLTP—plus the generally stricter EPA in North America and rather more generous CLTC in China—are up to the job. Nils Sødal from the Norwegian Automobile Association told WIRED: “The test results show us that we need a winter WLTP for EVs. We have suggested an official WLTP in -7°C (19.4°F). Unfortunately, the EU is not following this up in the negotiations on Euro 7.” Euro 7 is a collection of regulations that set a new emissions standard for new cars and vehicles sold in Europe.


Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký


Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc