Xe Điện Sắp “Chuyển Giới” Sang Sạc Tesla: Liệu Khi Nào Điều Đó Thành Hiện Thực?

## Xe Điện Sắp “Chuyển Giới” Sang Sạc Tesla: Liệu Khi Nào Điều Đó Thành Hiện Thực?

Sự thống trị của Tesla trên thị trường xe điện không chỉ nằm ở chất lượng sản phẩm mà còn ở hệ thống sạc siêu nhanh Supercharger rộng khắp và tiện lợi. Hiện nay, hầu hết các xe điện khác đều sử dụng chuẩn sạc riêng, tạo ra sự phân mảnh và bất tiện cho người dùng. Tuy nhiên, viễn cảnh các xe điện khác có thể sử dụng hệ thống sạc của Tesla đang dần trở nên khả thi, mở ra một kỷ nguyên mới cho ngành công nghiệp ô tô điện.

Nhiều yếu tố đang thúc đẩy sự chuyển đổi này. Đầu tiên là áp lực cạnh tranh. Với mạng lưới Supercharger ngày càng mở rộng, các hãng xe điện khác đang phải đối mặt với thách thức lớn trong việc cạnh tranh về tiện ích sạc. Khách hàng ngày càng ưa chuộng sự tiện lợi và tốc độ sạc nhanh, và Supercharger của Tesla đang đáp ứng được điều đó. Để thu hút khách hàng, các nhà sản xuất xe điện buộc phải tìm cách tích hợp hoặc tương thích với hệ thống sạc này.

Thứ hai là sự thúc đẩy từ chính phủ và các tổ chức quốc tế. Việc thúc đẩy tiêu chuẩn hóa sạc xe điện là một trong những mục tiêu chính nhằm phát triển bền vững ngành công nghiệp này. Sự thống nhất về chuẩn sạc sẽ giúp giảm chi phí sản xuất, tăng cường tính cạnh tranh và tạo điều kiện thuận lợi cho việc phổ biến xe điện trên toàn cầu. Nhiều quốc gia đang đầu tư mạnh vào việc xây dựng cơ sở hạ tầng sạc công cộng, và việc sử dụng một chuẩn sạc thống nhất sẽ giúp tối ưu hóa việc đầu tư này.

Tuy nhiên, con đường đến với một hệ thống sạc thống nhất không hề dễ dàng. Vẫn còn nhiều thách thức cần giải quyết. Về mặt kỹ thuật, việc tích hợp hệ thống sạc Tesla vào các dòng xe điện khác đòi hỏi sự hợp tác chặt chẽ giữa các nhà sản xuất và Tesla. Việc điều chỉnh phần cứng và phần mềm trên xe để tương thích với hệ thống Supercharger cũng cần thời gian và nguồn lực đáng kể.

Về mặt kinh tế, việc chia sẻ công nghệ và hạ tầng sạc giữa các hãng xe điện cũng sẽ dẫn đến những tranh chấp về lợi ích và quyền sở hữu trí tuệ. Việc thương lượng và đạt được thỏa thuận giữa các bên liên quan sẽ là một quá trình phức tạp và kéo dài.

Cuối cùng, thời gian để các xe điện khác có thể sử dụng sạc Tesla phụ thuộc vào nhiều yếu tố, bao gồm tiến độ hợp tác giữa các nhà sản xuất, sự hỗ trợ từ chính phủ và sự chấp nhận của người tiêu dùng. Mặc dù hiện tại vẫn chưa có mốc thời gian cụ thể, nhưng xu hướng chung cho thấy việc này sẽ xảy ra trong tương lai gần. Sự hợp tác mở và chia sẻ công nghệ sẽ là chìa khóa để đẩy nhanh quá trình chuyển đổi này, giúp người dùng xe điện tiếp cận với hệ thống sạc tiện lợi và hiệu quả hơn.

#xediện #Teslasupercharger #sạcxeđiện #côngnghiệpôtôi #chuẩnsạc #sạcnhanh #phổbiếnxediện #tươngthích #hạttầngsạc #thịtrườngxediện #Tesla #nănglượngsạch #xeđiệntươnglai

## Xe Điện Sắp “Chuyển Giới” Sang Sạc Tesla: Liệu Khi Nào Điều Đó Thành Hiện Thực?

Sự phổ biến của xe điện (EV) đang tăng vọt, nhưng một trong những rào cản lớn nhất đối với việc áp dụng rộng rãi là sự thiếu thống nhất về hệ thống sạc. Tuy nhiên, một bước ngoặt quan trọng đang đến gần: việc các hãng xe điện khác ngoài Tesla sẽ áp dụng chuẩn sạc của Tesla. Bài viết này sẽ phân tích thời điểm điều này sẽ thực sự xảy ra và tác động của nó đến thị trường xe điện.

Thực trạng hiện nay: Hiện tại, thị trường xe điện đang bị chia rẽ bởi nhiều chuẩn sạc khác nhau, gây khó khăn cho người dùng khi cần tìm trạm sạc phù hợp. Tesla, với hệ thống Supercharger rộng khắp và hiệu quả, đang chiếm ưu thế đáng kể. Tuy nhiên, các hãng xe điện khác đang dần nhận ra lợi ích của việc hợp tác và áp dụng chuẩn sạc của Tesla để mang lại trải nghiệm tốt hơn cho khách hàng và thúc đẩy quá trình chuyển đổi sang xe điện.

Việc áp dụng chuẩn sạc Tesla mang lại những lợi ích gì?

* Hạ tầng sạc rộng khắp: Việc sử dụng chuẩn sạc Tesla sẽ cho phép các xe điện tiếp cận mạng lưới sạc rộng lớn của Tesla, giải quyết vấn đề thiếu hụt trạm sạc đang hiện hữu.
* Tốc độ sạc nhanh hơn: Chuẩn sạc của Tesla nổi tiếng với tốc độ sạc nhanh, giúp rút ngắn thời gian sạc và mang lại sự tiện lợi cho người dùng.
* Tiết kiệm chi phí: Việc đầu tư vào hệ thống sạc riêng biệt cho từng hãng xe là tốn kém. Việc áp dụng chuẩn sạc Tesla sẽ giảm bớt chi phí đầu tư cho cả nhà sản xuất và người tiêu dùng.
* Tăng tính cạnh tranh: Việc cung cấp trải nghiệm sạc tốt hơn sẽ giúp các hãng xe điện tăng tính cạnh tranh trên thị trường.

Khi nào điều này sẽ xảy ra?

Mặc dù chưa có mốc thời gian chính xác, việc áp dụng chuẩn sạc của Tesla đang diễn ra dần dần. Một số hãng xe điện lớn đã công bố kế hoạch tích hợp chuẩn sạc Tesla vào các mẫu xe mới của họ trong tương lai gần. Tuy nhiên, quá trình này đòi hỏi sự hợp tác chặt chẽ giữa các nhà sản xuất, các nhà cung cấp thiết bị sạc và chính phủ. Chúng ta có thể kỳ vọng việc áp dụng rộng rãi chuẩn sạc Tesla sẽ diễn ra trong vòng 3-5 năm tới.

Kết luận:

Sự chuyển đổi sang chuẩn sạc Tesla là một bước tiến quan trọng đối với ngành công nghiệp xe điện. Điều này sẽ tạo ra một thị trường xe điện thuận lợi hơn, thân thiện với người dùng hơn và góp phần thúc đẩy quá trình chuyển đổi năng lượng xanh trên toàn cầu.

Mua ngay điện thoại chất lượng cao tại Queen Mobile:

Queen Mobile cam kết mang đến cho bạn những sản phẩm điện thoại chính hãng, chất lượng cao với giá cả cạnh tranh. Hãy truy cập website của chúng tôi hoặc ghé thăm cửa hàng gần nhất để trải nghiệm!

#XeĐiện #SạcTesla #CôngNghệXeĐiện #TươngLaiXeĐiện #HạTầngSạc #QueenMobile #ĐiệnThoạiChínhHãng #MuaSắmOnline #CôngNghệXanh

Giới thiệu EVs Are Adopting Tesla Charging. Here’s When It’ll Actually Happen

: EVs Are Adopting Tesla Charging. Here’s When It’ll Actually Happen

Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: EVs Are Adopting Tesla Charging. Here’s When It’ll Actually Happen

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: EVs Are Adopting Tesla Charging. Here’s When It’ll Actually Happen

Remember when it was a novelty to see a Tesla or a Prius on the road? Living in California, almost every second car I see these days is an electric vehicle. They’ll become even more commonplace as some states begin outlawing the sale of new gas-guzzling cars over the next decade and people become more climate-conscious.

Sales of electric vehicles are expected to make up 60% of all vehicle sales in the US, China and Europe by 2030. That means we’ll need charging stations to be as common as gas stations.

Right now, one of the biggest concerns when you’re deciding whether to buy an electric car is how often you’ll have access to a charger when you need one. No one wants to get stuck in the middle of nowhere with a dead battery.

Not only do you have to charge up your car when you get home, but take a long enough trip and you’ll also be stuck trying to find a charger on the road. Hence the term range anxiety.

Read more: What If Your EV Could Power Your Home During a Blackout?

With Tesla quickly becoming the dominant force in charging infrastructure on the road, carmakers globally are reaching agreements with the American EV company to make their own cars compatible with the Tesla Superchargers that are already widely available.

“This is going to be huge for range anxiety,” said Amaiya Khardenavis, research analyst at Wood Mackenzie, adding that there are now 34,000 fast chargers in the US and 60% of them are Tesla owned. “You can imagine the kind of reach they’ll get by using the network.”

Below, I’ll explain when the switch will happen, whether you’ll be able to use Tesla chargers with your EV, whether you’ll need to buy an adapter or if that EV you’ve been eyeing to buy will soon come with a Tesla port.

Different EV chargers: CCS vs. NACS

Right now, there are two main ways electric cars are charged: the Combined Charging System and the North American Charging Standard. Tesla devised NACS back in 2012, and in 2022, it announced it would allow other cars to use it.

The main technical differences between CCS and NACS? Tesla’s NACS connector is smaller and the cable is more lightweight, meaning it’s easier to plug in and charge your car. CCS chargers pack 350kW of power, and Tesla Superchargers 250kW.

Most importantly, though, there are around 19,000 ports with NACS connectors in the US, while there are around 10,000 ports with CCS connectors.

“The ability to access the Tesla Supercharger network increases choice and availability for non-Tesla EV drivers,” said Loren McDonald, CEO of analysis and insights group EVAdoption. “Tesla Supercharger stations often will have 12, 20 or more chargers with likely all of them working. Whereas many of the charging stations offered by other charging networks may only have four to eight chargers.”

Add to the greater availability of Tesla chargers the fact that a recent study in the San Francisco Bay Area found that CCS chargers were only functioning 72% of the time. Whereas Tesla has 99% uptime on its chargers, making them far more reliable.

And as demands increase on not only the number of chargers but also their capacity and speed, we’re only going to need them more and more. Read on for when the switch to Tesla charging is happening for every carmaker.

EVgo Tesla charging stationEVgo Tesla charging station
Tesla

When will the switch happen?

During 2024, carmakers will begin providing adapters for drivers of their current EVs. From 2025, new EVs will come equipped with Tesla charging ports built in.

See the sections below for who is making the switch and when.

Which EVs will switch to Tesla chargers?

Volkswagen

Volkswagen, which owns the Porsche, Bentley, Audi, Bugatti and Lamborghini brands, was the latest to announce plans on Dec. 19 for Volkswagen, Audi, Porsche and Scout EVs to have NACS charging ports implemented starting in 2025.

The company is also “exploring adapter solutions” for its existing EVs across the VW, Porsche and Audi brands from 2025.

“This potentially provides … access to more than 15,000 additional charging points as well as the current near 4,000 DC fast charging outlets operated by Electrify America,” said Pablo Di Si, CEO of Volkswagen Group of America.

Subaru

Subaru announced Nov. 1 that it had reached an agreement with Tesla to adopt NACS on its charging ports for vehicles launching from the beginning of 2025.

Until 2025, Subaru will provide its customers with access to a NACS adapter, which it said will give them access to more than 15,000 Tesla Superchargers in North America.

Toyota and Lexus

Toyota announced on Oct. 19 that “certain” EVs produced by Toyota and Lexus would have Tesla charging ports starting in 2025, including Toyota’s upcoming three-row electric SUV.

If you own an electric Toyota or Lexus that’s equipped with CCS, you’ll “be offered access to an adapter to enable NACS charging starting in 2025,” Toyota said.

Ford

From early 2024, a hardware adapter will make Ford EVs work with Tesla Superchargers, and beginning in 2025, the Tesla port will be built in.

The BlueOval Charge network contains all of Ford’s EV charging partners including Electrify America, EVgo and ChargePoint, with Tesla to be added. Ford customers can search and access BlueOval on their FordPass mobile app or their onboard route-planning software.

A Tesla-developed hardware adapter will convert the NACS cable to the CCS port on Ford’s F-150 Lightning, Mustang Mach-E and E-Transit EVs, with activation and payment to then take place on the FordPass app or Ford Pro Intelligence software onboard its EVs.

Honda

Honda EVs sold from 2025 onward will come fitted with a Tesla charging port, including a new EV to be launched that year. EVs that are sold in North America before 2025 that come with CCS ports are “being developed to be compatible with NACS through the use of a charging adaptor.” 

GM

The GM brand, which includes Chevrolet, GMC, Cadillac and Buick, will integrate the Tesla NACS connector into its EVs beginning in 2025.

Until compatibility is built in, Tesla’s Supercharger Network will be available for GM EV drivers in 2024 through the use of an adapter that will allow NACS-enabled vehicles to be charged on CCS-capable fast charge stations, GM said.

This will help create an “ecosystem that will accelerate mass EV adoption,” GM CEO Mary Barra said in June. “Not only will it help make the transition to electric vehicles more seamless for our customers, but it could help move the industry toward a single North American charging standard.” 

Nissan

Nissan will make a NACS adapter available for the Ariya, its electric SUV, from 2024. From 2025, Nissan will then begin selling EVs with Tesla ports in the US and Canada. 

“We are happy to provide access to thousands more fast chargers for Nissan EV drivers, adding confidence and convenience when planning long-distance journeys,” Jérémie Papin, Nissan Americas chairperson, said in July.

Nissan told CNET it will announce more details on NACS compatibility later.

Hyundai, Kia and Genesis

Sister companies Hyundai, Genesis and Kia will all begin equipping their EVs with a built-in Tesla port in the US in the fourth quarter of 2024. Until then, Hyundai will offer an adapter to its EV customers.

The company’s current EVs, including the Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 and Genesis GV60, will be offered adapters to use the Tesla Supercharger and will be available via dealers from 2025. According to McDonald, only Kia has specified that adapters will be made available through dealers.

BMW

Moving into the more luxurious end of the car spectrum: BMW said in October it has reached an agreement with Tesla to use its charging technology in BMW, Mini and Rolls-Royce EVs from early 2025. EVs produced from 2025 will have NACS ports built in.

“With six fully electric BMW, Mini and Rolls-Royce models now available in the US market, and more to come, it is our top priority to ensure that our drivers have easy access to reliable, fast charging,” Sebastian Mackensen, BMW North America CEO, said on Oct. 17.

You’ll be able to find and access Tesla Superchargers on your vehicle display and make payments to use them through your BMW, Mini or Rolls-Royce app.

BMW told CNET it’s too early to provide details on adapter costs or dates of delivery but said it is working on an adapter solution.

Jaguar

Jaguar’s next-generation EVs will launch in 2025 with the Tesla connector onboard. For drivers of the I-Pace, Jaguar will supply adapters from Tesla for vehicles and home chargers once they’re available.

“(Jaguar Land Rover) is dedicated to helping our clients make the switch to electric vehicles and to our commitment to net zero carbon emissions by 2039,” Mark Camilleri, Jaguar director of electrification services, said in September. “Our clients want access to fast, reliable and convenient chargers. Tesla has created a charging network across the globe that delivers this.”

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz will offer an adapter in summer 2024 for EVs to charge via the Tesla network. NACS charging ports will then be adopted as a standard feature in all new Mercedes-Benz vehicles in North America from 2025.

“To accelerate the shift to electric vehicles, we are dedicated to elevating the entire EV experience for our customers — including fast, convenient and reliable charging solutions wherever their Mercedes-Benz takes them,” Ola Källenius, Mercedes-Benz Group chair of management, said in July.

Fisker

Moving onto the carmakers that are dedicated to producing only EVs: California company Fisker is also shifting from CCS to NACS. Adapters will be made available to Fisker customers in the first quarter of 2025, and it “will later update vehicle engineering to include a NACS inlet.” 

Rivian

Electric car company Rivian currently uses the J1772 plug (which works with CCS chargers) but will adopt the Tesla charging standard via an adapter in spring 2024. 

New Rivian vehicles in 2025 will have Tesla charging ports as standard in R1T and R1S and will then offer CCS adapters instead.

Polestar

Polestar’s electric cars will get a Tesla adapter in mid-2024, with their new cars to have integrated Tesla charging from 2025. Polestar told CNET that details on the cost of an adapter are not yet finalized, and that the timing will hinge on Tesla.

“We salute the pioneering work Tesla has done to speed up the adoption and increase the popularity of electric vehicles, and it’s great to see the Supercharger network being made available in this way,” Polestar CEO Thomas Ingenlath said in June. “This move will greatly increase the rate of EV adoption in a key automotive region.”

Lucid Motors

While Lucid Motors CEO Peter Rawlinson previously said he didn’t want to switch to NACS, the EV company announced Nov. 6 that it would be integrating NACS into its cars from 2025. 

Lucid vehicles built with CCS will be able to use an adapter from 2025 to access 12,000 chargers in the Tesla network.

“Adopting NACS is an important next step to providing our customers with expanded access to reliable and convenient charging solutions for their Lucid vehicles,” Rawlinson said. “We believe that a unified charging standard, backed by the nationwide rollout of future-ready higher-voltage charging stations, will be a critical step in empowering American consumers to adopt electric vehicles.”

Which EVs haven’t reached an agreement with Tesla?

Stellantis

Stellantis, which owns Jeep, Chrysler, Dodge, Maserati and Ram, didn’t respond to a request for comment. 

Mazda

Mazda has yet to make an announcement but is considering the switch.

Mitsubishi

Mitsubishi, part of the Nissan company, wouldn’t confirm either way.

//platform.twitter.com/widgets.js
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);

Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký


Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc