Tubi’s ’80s-Inspired Horror Movie Is a Diabolically Delightful Treat for Fans
Phim ảnh và chương trình truyền hình đã và đang khai thác chủ đề thập niên 80 trong một thời gian dài. Ví dụ điển hình là Stranger Things của Netflix, một tác phẩm cực kỳ nổi tiếng nhờ vào khả năng tái hiện xuất sắc bối cảnh thời kỳ đó. Tuy nhiên, trong khi Stranger Things thường thành công trong việc tạo dựng không gian, điều này không phải lúc nào cũng đúng với các tác phẩm cùng thời. Dù có cố gắng đến đâu để chính xác về mặt thời gian, vẫn có những chi tiết nhỏ khiến người xem cảm thấy bị phá vỡ sự đắm chìm.
Và dù bạn có cố gắng thế nào, việc tái hiện hoàn hảo một thời đại cũng không phải là điều dễ dàng. Đó là lý do tại sao bộ phim kinh dị lấy cảm hứng từ thập niên 80 của Tubi lại trở thành một món quà đầy ma mị và thú vị dành cho người hâm mộ. Bộ phim không chỉ tôn vinh phong cách và thẩm mỹ của thời kỳ đó mà còn mang đến một câu chuyện hấp dẫn, đậm chất kinh dị, khiến người xem không thể rời mắt.
Với sự kết hợp tinh tế giữa yếu tố hoài cổ và những tình tiết gây cấn, bộ phim của Tubi chứng minh rằng việc tái hiện thập niên 80 không chỉ là về trang phục hay nhạc nền, mà còn là về việc nắm bắt tinh thần và cảm xúc của thời đại đó. Đây chắc chắn là một tác phẩm đáng xem dành cho những ai yêu thích thể loại kinh dị và muốn quay ngược thời gian về một thập kỷ đầy màu sắc.
#PhimKinhDị #ThậpNiên80 #Tubi #HoàiCổ #ĐiệnẢnh #StrangerThings #PhimHay #ReviewPhim
Movies and TV shows have been keen to revisit the ’80s for quite some time now. Netflix’s Stranger Things, for example, is massively popular due to its excellent recreation of the time period. But while Stranger Things tends to nail its setting, that’s not always true of its contemporaries. No matter how much attention is paid to getting the time right, there are often smaller details that feel immersion-breaking. And try as you might, it can be difficult to really “feel” as though you’re in the time period the media set out for you to believe.
That’s why I was drawn to The House of the Devil, director Ti West’s brilliant exercise in chilling retro realism. It’s available to stream with an AMC Plus subscription or for free on Tubi. This indie masterpiece transports me back to a time when horror was all about suspense, atmosphere and a slow-burn buildup to a terrifying climax. It does so while remaining faithful to the horror era it sets out to invoke.
The movie follows Samantha (Jocelin Donahue), a college student desperate for cash who takes a babysitting job in a creepy old mansion. She soon finds out she’s dealing with a much different charge than a child when she arrives on site. As she’s left alone for the night, she orders a pizza and cues up a flick on TV, while the dread builds incrementally and the audience settles in for something horrific. The House of the Devil is reminiscent of classic films like Halloween and When a Stranger Calls, but ratcheted up tenfold.
From the opening credits, The House of the Devil sets the tone with a ridiculously accurate and detailed retro aesthetic. It doesn’t just take place in the 1980s — it feels like it was made then. The grainy film texture, era-appropriate costumes and hair are absolutely perfect. It’s set to a curated soundtrack with tracks including The Fixx’s One Thing Leads To Another and The Greg Kihn Band’s The Break Up Song. The movie doesn’t just feel like it’s dressing up in ’80s tropes, but like it was birthed from that time.
The movie was shot on 16mm film, creating its specialized throwback look, and it lifts cinematography straight from ’80s filmmakers along with a slew of other techniques to evoke classics of the era. Everything, down to the credits, is period accurate, and I appreciated all the attention given to making sure it all matches, down to the cups at the pizza restaurant seen early in the movie.
Sam realizes something is amiss when she stumbles upon proof that the family that hired her for the babysitting job isn’t the same one in the photos. Realizing she might have been deceived, she attempts a 911 call, but she’s already eaten a piece of tainted pizza. She passes out just as she gets a glimpse of what exactly it is she’s been hired to “babysit.”
The movie’s path is fraught with grisly moments (just ask Sam’s best friend Megan, played by Barbie director Greta Gerwig), with believably gruesome practical effects that unsettle and chill to the bone. The hideous “Mother,” who Sam discovers is connected to her original job, is an example of ’80s filmmaking that would have made audiences sick to their stomachs.
Without spoiling the climax, The House of the Devil maintains a gnawing, upsetting sense of dread throughout its runtime. It isn’t afraid to use themes of isolation, the unknown and betrayal to keep you on the edge of your seat, which I appreciated on my first viewing and only grew to love more with each rewatch. As horrific as the story is, I firmly believe that this movie wouldn’t have been possible without its commitment to staying true to the era that inspired it.
If you’re looking for a horror movie that doesn’t rely on cheap jump scares or the overwrought parable “sex is bad” with a group of teens being picked off one by one, The House of the Devil is one of the best flicks you could put on your Halloween viewing list. It brings the golden years of ’80s horror to life in believable, decadent ways that’ll have you squirming in your seat. I’m still unpacking the gagworthy climax, and I bet you will be too.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.