## Triệu hồi 2 Triệu Xe: Tesla gặp sự cố Autopilot – Điều cần biết!
Tesla vừa ra lệnh triệu hồi 2 triệu xe do lỗi hệ thống Autopilot. Đây là một trong những đợt triệu hồi lớn nhất lịch sử của hãng xe điện hàng đầu thế giới, gây ra nhiều lo ngại về tính an toàn của hệ thống lái tự động. Vậy cụ thể sự cố là gì và người dùng cần làm gì?
Bài viết này sẽ tổng hợp thông tin chi tiết về đợt triệu hồi này, bao gồm nguyên nhân, các dòng xe bị ảnh hưởng, và hướng dẫn cho chủ sở hữu xe Tesla.
Nguyên nhân triệu hồi:
Theo thông báo từ Cơ quan An toàn Giao thông Quốc gia Mỹ (NHTSA), lỗi phần mềm trong hệ thống Autopilot của Tesla có thể khiến xe không tuân thủ đúng luật giao thông, cụ thể là:
* Không dừng đúng cách tại các biển báo dừng: Hệ thống Autopilot có thể không nhận diện hoặc phản hồi đúng cách trước biển báo dừng, dẫn đến nguy cơ va chạm.
* Thay đổi làn đường không an toàn: Lỗi phần mềm có thể khiến xe tự động chuyển làn mà không đảm bảo an toàn, gây nguy hiểm cho người lái và người tham gia giao thông khác.
Các dòng xe bị ảnh hưởng:
Đợt triệu hồi này ảnh hưởng đến một số lượng lớn xe Tesla, bao gồm các mẫu xe Model S, Model X, Model 3 và Model Y sản xuất trong các năm cụ thể (cần cập nhật thông tin chính xác từ nguồn tin đáng tin cậy). Chủ sở hữu xe cần kiểm tra số VIN của xe mình để xác định xem xe có nằm trong danh sách triệu hồi hay không.
Người dùng cần làm gì?
Tesla sẽ liên hệ trực tiếp với các chủ sở hữu xe bị ảnh hưởng để thông báo về việc cập nhật phần mềm khắc phục lỗi. Việc cập nhật này được thực hiện qua mạng không dây (OTA) và sẽ được thực hiện miễn phí. Tuy nhiên, người dùng nên liên hệ với đại lý Tesla gần nhất để được hỗ trợ nếu gặp bất kỳ khó khăn nào.
An toàn luôn được đặt lên hàng đầu:
Mặc dù đợt triệu hồi này gây ra sự lo ngại, nhưng nó cũng cho thấy cam kết của Tesla trong việc đảm bảo an toàn cho người dùng. Việc phát hiện và khắc phục lỗi kịp thời là điều cần thiết để nâng cao độ tin cậy và an toàn của hệ thống lái tự động.
Mua ngay điện thoại thông minh và phụ kiện chính hãng tại Queen Mobile:
Trong khi chờ đợi cập nhật phần mềm cho xe Tesla, hãy đến ngay Queen Mobile để trải nghiệm những sản phẩm công nghệ hiện đại, chất lượng cao. Queen Mobile cam kết mang đến cho khách hàng những sản phẩm chính hãng với giá cả cạnh tranh và dịch vụ khách hàng tốt nhất. Đừng bỏ lỡ cơ hội sở hữu những chiếc điện thoại thông minh và phụ kiện đẳng cấp!
#Tesla #TriệuHồi #Autopilot #AnToàn #XeĐiện #QueenMobile #CôngNghệ #ĐiệnThoại #PhụKiện #ChínhHãng #MuaNgay
Giới thiệu Tesla Recalls 2 Million Vehicles Over Issue With Autopilot: What to Know
: Tesla Recalls 2 Million Vehicles Over Issue With Autopilot: What to Know
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: Tesla Recalls 2 Million Vehicles Over Issue With Autopilot: What to Know
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: Tesla Recalls 2 Million Vehicles Over Issue With Autopilot: What to Know
If you own a Tesla, you’re going to want to read this. More than 2 million Tesla vehicles have been recalled over a safety issue related to its Autopilot system — specifically, a feature called Autosteer that’s part of the driver-assistance system.
Tesla announced its voluntary recall Wednesday, providing details on which models are affected, what the problem is and how it will be fixed.
Over many years, cars have been gaining features that automate certain driver tasks, from cruise control to lane correction and automatic emergency braking. Futurists, including Tesla chief Elon Musk, have long envisioned cars that are fully self-driving. But despite notable proofs of concept — in early pilot projects and more-recent limited-use cases — the challenge is a complex one with many hard issues still to be resolved. Tesla’s Autopilot feature falls short of being fully autonomous.
Here’s what you need to know about Tesla’s recall.
Which models are affected?
Almost all of them. A statement from the National Highway Traffic Safety Administration says that the recall affects Autopilot-equipped 2012-2023 Model S, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3, and 2020-2023 Model Y vehicles. That’s nearly all the cars Tesla has sold in the US, according to The Washington Post.
What could happen?
It’s complicated. The NHTSA statement says that “in certain circumstances when Autosteer is engaged, the prominence and scope of the feature’s controls may not be sufficient to prevent driver misuse of the SAE Level 2 advanced driver-assistance feature.”
Basically, the recall is aimed at fixing the system that’s supposed to ensure drivers are paying attention when they use Autopilot. Science fiction movies aside, Tesla’s auto-driving feature doesn’t just take over and let the person in the driver’s seat take a nap. The driver is supposed to be prepared to intervene if an issue comes up that the feature can’t handle, as well as to be aware if use of the Autosteer feature is somehow canceled.
Some people lean too heavily on the feature, and accidents do occur. The Department of Justice launched a criminal investigation over a year ago after more than a dozen crashes happened while Tesla’s Autopilot software was engaged.
The NHTSA reviewed 956 crashes where Autopilot was alleged to have been in use, then focused on a narrower set of 322 Autopilot-related accidents, including frontal collisions and collisions from potential unintended disengagement of the system, ABC News reported.
What will the update do?
The NHTSA says the update will limit the areas where basic versions of the Autopilot software can operate, as well as increase warnings and alerts to drivers. Drivers will still have to pay attention, but the update is supposed to make it harder for them to ignore warning signs when Autosteer is engaged, but needs their attention, or when Autosteer is canceled.
It will incorporate additional controls and alerts, increase the prominence of visual alerts, make it easier to engage and disengage Autosteer, and could suspend the use of the feature “if the driver repeatedly fails to demonstrate continuous and sustained driving responsibility while the feature is engaged,” according to Tesla’s page on the recall.
Do I have to take my car to the dealer?
No, you shouldn’t have to. This is 2023, after all, and Teslas are among the most technologically advanced cars on the road. The company is releasing a software fix that will be automatically sent to all affected cars, and will resolve the issues without requiring a trip to the dealer.
That software remedy began deploying to affected vehicles on Tuesday, with more to receive it soon.
Tesla Model S, Model X, Model 3 and Model Y vehicles that are currently in production received a software release incorporating the software remedy on Dec. 7.
Is there a cost to Tesla owners?
No, the software update is free of charge.
What else is coming?
Owners should receive a letter in the mail explaining the situation. But don’t look for it anytime soon. Those letters won’t be mailed out until Feb. 10.
Why is this a big deal?
Texas-based Tesla is the world’s dominant maker of electric vehicles, and this is its largest and most significant recall since its 2003 founding. It’s the fourth recall for the company in less than two years.
What has Tesla said?
Tesla issued a lengthy statement on X, the social media platform owned by Tesla CEO Elon Musk. In it, the company defends its Autopilot system, saying that “safety metrics are emphatically stronger when Autopilot is engaged than when not engaged.”
The company says that in the fourth quarter of 2022, it recorded one crash for every 4.85 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology, as opposed to one crash for every 1.40 million miles driven when drivers were not using Autopilot.
The Tesla tweet also says that even when Autosteer is engaged, it’s the driver’s responsibility to control the vehicle at all times. It goes on to criticize a Washington Post article about Tesla drivers who use Autopilot on roads where it’s not intended to be used, resulting in serious accidents and deaths.
Where can I get more information?
Tesla owners can go to the company’s website and enter their vehicle identification number to get the latest information on this and any recalls. They can also contact Tesla customer service at 1-877-798-3752.
//platform.twitter.com/widgets.js
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.