Tôi đã lái Toyota Camry Hybrid trong một tuần – đây là những ưu điểm và nhược điểm của tôi
Toyota đã thành công trong việc sản xuất xe hybrid lâu hơn bất kỳ ai khác, điều này không có gì ngạc nhiên khi nhà sản xuất ô tô đang tập trung nỗ lực vào chúng hơn là xe điện EV của riêng họ. Tôi không thể phủ nhận rằng chiếc EV đầu tiên của Toyota khiến tôi muốn nhiều hơn thế, nhưng Toyota Camry vẫn tiếp tục chứng minh rằng người mua xe ít nhất nên cân nhắc xe hybrid nếu xe điện EV nằm ngoài tầm với.
Trong tuần lái thử Toyota Camry XSE AWD 2025, nó cho thấy bao nhiêu điều đã thay đổi kể từ những ngày đầu của Prius.
Ưu điểm:
- Tiết kiệm nhiên liệu: Đây là điểm mạnh nhất của Camry Hybrid. Trong suốt một tuần lái thử, tôi nhận thấy mức tiêu thụ nhiên liệu ấn tượng, thấp hơn đáng kể so với các mẫu xe cùng phân khúc sử dụng động cơ xăng truyền thống. Con số cụ thể sẽ phụ thuộc vào điều kiện lái xe, nhưng nhìn chung, khả năng tiết kiệm nhiên liệu là rất đáng kể. Điều này giúp giảm chi phí vận hành và thân thiện với môi trường hơn.
-
Hiệu suất vận hành mượt mà: Hệ thống hybrid hoạt động rất trơn tru, chuyển đổi giữa động cơ xăng và động cơ điện một cách liền mạch. Gia tốc khá tốt, đủ đáp ứng nhu cầu sử dụng hàng ngày. Không có cảm giác giật cục khó chịu thường gặp ở một số xe hybrid thế hệ cũ.
-
Nội thất thoải mái và tiện nghi: Camry XSE AWD sở hữu nội thất rộng rãi, thoải mái cho cả người lái và hành khách. Chất liệu nội thất cao cấp, tạo cảm giác sang trọng. Các tính năng tiện nghi như hệ thống giải trí hiện đại, ghế ngồi chỉnh điện, điều hòa tự động… đều được trang bị đầy đủ.
-
Công nghệ an toàn tiên tiến: Toyota Camry được trang bị nhiều tính năng an toàn hiện đại, giúp người lái tự tin hơn khi tham gia giao thông. Hệ thống hỗ trợ lái, cảnh báo điểm mù, kiểm soát hành trình thích ứng… đều hoạt động hiệu quả.
-
Thiết kế hiện đại và bắt mắt: Ngoại thất Camry 2025 có thiết kế trẻ trung, năng động hơn so với các phiên bản trước. Những đường nét sắc sảo, hiện đại tạo nên vẻ ngoài lịch lãm và thu hút.
Nhược điểm:
- Giá bán: So với các mẫu xe cùng phân khúc sử dụng động cơ xăng, Camry Hybrid có giá bán cao hơn. Tuy nhiên, xét về lâu dài, chi phí nhiên liệu tiết kiệm sẽ giúp bù đắp phần nào sự chênh lệch này.
-
Khoang hành lý: Dung tích khoang hành lý của Camry Hybrid có thể bị hạn chế do vị trí đặt pin hybrid. Tuy nhiên, điều này vẫn đủ đáp ứng nhu cầu sử dụng hàng ngày của đa số người dùng.
-
Thời gian sạc pin (nếu có): Mặc dù là xe hybrid, nhưng thời gian sạc pin (nếu có chế độ sạc ngoài) có thể không nhanh như các xe điện EV. Tuy nhiên, điều này không ảnh hưởng nhiều đến trải nghiệm sử dụng hàng ngày, vì xe hybrid vẫn chủ yếu sử dụng động cơ xăng.
Kết luận:
Toyota Camry Hybrid 2025 là một lựa chọn đáng cân nhắc cho những ai đang tìm kiếm một chiếc sedan tiết kiệm nhiên liệu, vận hành mượt mà và trang bị nhiều tính năng hiện đại. Mặc dù giá bán cao hơn so với các đối thủ sử dụng động cơ xăng, nhưng những ưu điểm về hiệu quả nhiên liệu và các trang bị tiện nghi sẽ giúp bù đắp phần nào sự chênh lệch này.
#ToyotaCamryHybrid #xehybrid #đánhgiáxe #ô tô #Toyota #xehỗnhợp #tiếtkiệmniênliệu #reviewxe #Camry2025
Toyota has been successfully making hybrid cars for longer than anyone else, which is no surprise that the car maker is focusing its efforts on them more than its own EVs. I can’t deny that Toyota’s first EV left me wanting more to be desired, but the Toyota Camry continues to prove that car shoppers should at the very least consider hybrids if EVs are out of reach.
In my week’s worth of driving the 2025 Toyota Camry XSE AWD, it shows how much has changed since the early days of the Prius and how hybrid power is being embraced by more vehicles in its lineup. Also, it’s hard to overlook the Camry LE has a base MSRP of $28,700. That’s a price EVs can only dream about in the current market.
Although the 2025 Toyota Camry XSE AWD drives up the price to $34,900 ($42,459 tested), it does come with some perks that makes it feel like a luxury car more than anything else.
Image 1 of 29
2025 Toyota Camry XSE: Specifications
Swipe to scroll horizontally
Row 0 – Cell 0 | 2025 Toyota Camry XSE |
Engine | 2.5L 4-Cyl. Gas/Electric Hybrid |
Fuel Economy | 44 mpg city /43 mpg highway / 44 mpg combined |
Fuel Tank Capacity | 13 gallons |
Horsepower | 232 hp |
Wheels | 19-inches |
MSRP | $34,900 |
Best Electric Vehicles I Drove 2024! – YouTube
Watch On
2025 Toyota Camry XSE: Testing summary
I drove the 2025 Toyota Camry XSE AWD for a total of 231.9 miles for a week, which consisted of a few long distance drives that amounted to 30 miles one way. In total, I reached a fuel economy of 36.7 mpg with mixed driving. While that’s better than what I got from the 2025 Honda Civic Hybrid, it still falls short of the 50.8 mpg fuel economy of the 2024 Hyundai Elantra Hybrid.
When I first got in, it was showing an estimated range of 442 miles with a fuel tank — which oddly enough calculates to a 34 mpg fuel economy. It’s odd to find a lower estimated range and fuel economy, but I managed to get a fuel economy of 42 mpg driving 34.7 miles during one of my long-distance driving tests. Additionally, I drove a separate 13.5 miles that achieved a 43.3 mpg economy.
The best I managed to get out of the 2025 Toyota Camry XSE AWD was 76.7 mpg driving a short 3.2 miles. I will say that there’s a trick to driving hybrid cars because an EV icon appears on the display cluster to indicate electric power has been engaged, so that’s when you really want to be gentle with the acceleration to get better fuel economy.
Swipe to scroll horizontally
Total miles driven | 231.9 miles |
Average fuel economy | 36.7 mpg |
Best long distance fuel economy | 43.3 mpg |
Best short range fuel economy | 76.7 mpg |
2025 Toyota Camry XSE: What I Like
Striking red-black interior space
I wasn’t expecting a sporty interior in a full-sized sedan like the Camry. However, the XSE trim pleasantly surprised me with its aggressive design elements. The red-black trim of the seats and dashboard is striking, which I think matches the aesthetics of a younger driver.
This bold design choice successfully challenges the stereotype that only performance cars receive this kind of treatment — much like how the Hyundai Ioniq 5 N makes me feel young again.
High quality cameras
Once you’re used to a backup camera, it’s hard to fall back to my old habit of physically turning around to see what’s behind you. The Camry’s high quality cameras all around the car make it much more reliable to check if I’m in between parking lines, as well as backing up so that I don’t hit the car behind me.
It’s clearly a cut above the cameras I’ve seen in other gas-powered cars, like the Volkswagen Jetta GLI Autobahn, just because it looks as though Toyota’s applying some HDR-like effects that casts an even exposure to the shadows and highlights. And it helps that there’s a lot of detail.
Panoramic sunroof
Sunroofs might seem like a common feature in today’s cars, but panoramic ones are usually reserved for much pricier models. That’s why I’m surprised that the Toyota Camry XSE features a sprawling one that makes it feel more like a luxury car.
Even though it’s technically broken up into two panels, this allows the front glass to open completely or vent a little bit if you don’t want too much drag while driving. Either way, it adds to the car’s premium aesthetics — and makes for a distraction for your rear passengers.
Outstanding adaptive cruise mode
As much as I continue to dream about being in a reliable, fully-automated car, the Toyota Camry XSE has a feature right now that supplements my driving. It’s called adaptive cruise mode that offers assistive driving in the form of braking the car when needed, as well as nudging me over if I’m drifting into an adjacent lane.
They’re more like safety features than anything else, but I appreciate how they enhance my driving in the event I’m not as attentive. This is separate from its adaptive cruise control system that will apply braking and acceleration while in cruise control, which is also just as reliable and if not one of the best systems I’ve tested.
Futuristic body design
I’m familiar with the design of the Camry, but this year’s model looks like it’s adopted the same futuristic design cues of the latest Prius models — and I love it! From the side, it clearly isn’t afraid of making itself known as a full-sized design with its elongated looks.
However, I love how the front features a tapered design that’s accentuated by the oblong-shaped honeycomb pattern of the grill. And with its sleek looking headlights, it definitely looks a lot more futuristic looking than most cars on the road.
Head up display
The $42,459 cost of the Camry I tested comes included with the Premium Plus Package that adds on a heads-up display. Not only is it super sharp and bright, but it helps me to keep focus on the road as opposed to constantly looking down to check my speed. That’s because it supports CarPlay and Android Auto wirelessly, which also displays navigational directions on when and where to turn with their native map apps.
Affordable
Cost has been a prohibitive factor in the growth of EVs, which is why sales have slowed tremendously. Hybrid cars, with their lower price point and excellent fuel efficiency, offer a compelling alternative for buyers.
Despite the hefty $42,459 cost of the specific model I tested, the base trim of the Camry at $28,700 makes it much more obtainable than the cheapest EVs. With its futuristic design and an EPA-estimated 51 mpg combined fuel economy, the Camry offers strong appeal to buyers across a range of budgets.
2025 Toyota Camry XSE: What I Don’t Like
Overwhelming cluster display
The reason why I rely a lot on the heads-up display is because the cluster display right above the steering wheel can be overwhelming to look at. There’s a lot of information displayed on it, like the odometer, fuel economy, engine temperature, and all the other icons on there.
It’s very busy and even though there’s the option to customize it, I wish there was a simplified version that only shows the most important details about my driving. However, this isn’t isolated to the Camry because the same overwhelming display is also on the Lexus RX450h+ and Lexus RZ 450e.
No driver seat settings
Despite all of its features, the one thing I find oddly missing is the option to save driver seat settings — so that the position of the driver’s seat can be switched between two people. Unfortunately there are no physical controls on the armrest for this, nor could I find a setting in the software either. It’s just one of those things you expect in any modern car.
Real world fuel economy could be better
Toyota claims that the XSE AWD trim is capable of achieving a combined fuel economy of 44 mpg. I didn’t get close to that in my week’s worth of driving. I’ll admit that the 36.7 mpg fuel economy is still decent for a full-sized sedan, but I would’ve loved to see it exceed the 40 mpg mark to make it a more compelling option. If it’s not close to achieving that, then there’s no way it will after several years of driving it.
2025 Toyota Camry XSE: Bottom Line
Honestly, I could see myself buying the 2025 Toyota Camry XSE AWD because of its smooth driving, excellent assistive cruise mode, and all the premium features it packages to make it feel much like some pricey luxury vehicles I’ve driven — plus it can comfortably seat four adults, making it perfect family car.
Perhaps it could’ve been my driving, or simply that I needed to drive it more, but I was hoping to get better fuel economy out of it. Regardless of that, I think it’s a hybrid worth considering if EVs are still too expensive for your budget. And of course, you get Toyota’s legendary reliability and extra resell value.
More from Tom’s Guide
Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýKhám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.