## Thị trường TV ảm đạm: TCL và Hisense cần làm gì để vực dậy?
Thị trường TV đang gặp khó khăn, doanh số bán hàng giảm sút đáng kể. Hai ông lớn TCL và Hisense cần phải có những chiến lược đột phá để giải quyết tình trạng này. Bài viết này sẽ phân tích nguyên nhân và đề xuất các giải pháp khả thi cho hai thương hiệu này.
Thực trạng thị trường:
Hiện nay, doanh số bán TV đang giảm mạnh trên toàn cầu, đặc biệt là ở các thị trường lớn. Nhiều yếu tố góp phần vào tình trạng này, bao gồm:
* Cú sốc kinh tế toàn cầu: Lạm phát gia tăng và suy thoái kinh tế khiến người tiêu dùng thắt chặt chi tiêu, đặc biệt là đối với các sản phẩm điện tử không thiết yếu như TV.
* Sự bão hòa thị trường: Thị trường TV đã khá bão hòa, với hầu hết các hộ gia đình đều đã sở hữu ít nhất một chiếc. Việc thuyết phục người tiêu dùng nâng cấp lên các mẫu TV mới gặp nhiều khó khăn.
* Sự cạnh tranh khốc liệt: Các thương hiệu TV đang cạnh tranh khốc liệt với nhau, dẫn đến việc giảm giá bán và lợi nhuận.
* Sự phát triển của các nền tảng giải trí trực tuyến: Sự phổ biến của các dịch vụ streaming như Netflix, Disney+,… đã thay đổi thói quen xem TV của người tiêu dùng, làm giảm nhu cầu mua TV truyền thống.
TCL và Hisense cần làm gì?
Để vực dậy doanh số bán hàng, TCL và Hisense cần tập trung vào các chiến lược sau:
* Đổi mới sản phẩm: Phát triển các sản phẩm TV với những tính năng đột phá, đáp ứng nhu cầu ngày càng cao của người tiêu dùng. Điều này có thể bao gồm việc tích hợp các công nghệ AI, 8K, Mini-LED, hay các tính năng gaming tiên tiến.
* Tập trung vào phân khúc thị trường: Thay vì cạnh tranh trực diện ở tất cả các phân khúc, TCL và Hisense nên tập trung vào các phân khúc thị trường cụ thể mà họ có thế mạnh. Ví dụ, tập trung vào thị trường TV giá rẻ, TV gaming hoặc TV cao cấp.
* Marketing hiệu quả: Cần đầu tư vào các chiến dịch marketing sáng tạo và hiệu quả, nhằm thu hút sự chú ý của người tiêu dùng. Điều này có thể bao gồm việc sử dụng các kênh truyền thông xã hội, quảng cáo kỹ thuật số và các sự kiện trải nghiệm sản phẩm.
* Cải thiện trải nghiệm khách hàng: Đảm bảo chất lượng sản phẩm tốt, dịch vụ khách hàng chuyên nghiệp và chính sách bảo hành hấp dẫn để tạo lòng tin cho người tiêu dùng.
* Tích hợp hệ sinh thái: Tích hợp TV với các thiết bị thông minh khác trong hệ sinh thái nhà thông minh để tạo ra giá trị gia tăng cho khách hàng.
Mua ngay TV TCL & Hisense chính hãng tại Queen Mobile:
Queen Mobile tự hào là nhà phân phối chính hãng các sản phẩm TV TCL và Hisense tại Việt Nam. Chúng tôi cam kết cung cấp sản phẩm chất lượng cao, giá cả cạnh tranh và dịch vụ khách hàng tốt nhất. Hãy đến với Queen Mobile để trải nghiệm và mua ngay sản phẩm TV ưng ý!
#TCL #Hisense #TV #DoanhSoBanHang #ThiTruongTV #QueenMobile #DienMay #CongNghe #SmartTV #MiniLED #8K #GamingTV
Lưu ý: Bài viết này là một bản mở rộng, bạn có thể tùy chỉnh và thêm thông tin chi tiết hơn tùy theo mục đích của mình.
Giới thiệu TV sales are dragging — here’s what TCL and Hisense can do to fix it
: TV sales are dragging — here’s what TCL and Hisense can do to fix it
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: TV sales are dragging — here’s what TCL and Hisense can do to fix it
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: TV sales are dragging — here’s what TCL and Hisense can do to fix it
Do you want a brand new TV this year? According to various forecasted data on the nature of the TV ecosystem, 2024 isn’t looking like the year for that sparkly new OLED upgrade.
Look no further than the mass layoffs occurring across the tech industry to see just how much our macroeconomic climate is still somewhat in the gutter. While general things might have improved following the global pandemic, consumer spending doesn’t seem to be moving much at all and this reality might be felt most especially within the TV market.
Statista alone claims that last year’s TV shipments saw around 197 million units — that’s quite the number to be sure, but it’s the lowest it’s been since 2015. Thus, 2024 isn’t looking to move the needle all too much.
But, maybe Hisense and TCL can be the answer to this. Although we don’t yet know what either company’s 2024 TV lineup will look like in regards to pricing, we can see a potential where both expertly position their markups against the competition’s.
A stagnant year for TV sales
It’s not common for TV buyers to go out and upgrade to an OLED TV on a whim. No one’s buying into a new 2024 TV after already purchasing one a year or even two years prior. Add to this the fact of the negative overarching economic climate and you get a world that’s not too keen on spending and saving more over the course of 2024.
Thus, it makes sense to a degree why TV sales forecasted for 2024 aren’t too optimistic. Sure, there has been slight growth over the past several years in the TV industry thanks to ever-evolving technologies, like QLED and OLED panels, in tandem with the driving demand for TVs with a 4K resolution. But it all might well soon be stagnating given these prior years of growth.
The aforementioned Statista chart shows that 2024 TV shipments will potentially mirror 2023’s 197 million shipments. Again, quite a high number, but it’s certainly not something you want to see as a TV manufacturer or Samsung TV executive. Statista’s chart also plainly shows how TV shipments have dipped over the course of the past 5 years, with 2018’s 219 million TV shipments now far removed.
TV market revenue isn’t looking too hot, either. Again, forecasts taken via Statista show that 2024 TV revenue will sit around $97.1 billion, down by about $200M from the previous year. Although it won’t be as bad as 2022’s $93.8 billion TV revenue, Statista forecasts that these numbers are set to dwindle incrementally into 2028 — despite a somewhat positive outlook on the 8K TV market.
Samsung is obviously the key player in the industry. But, maybe TCL and Hisense can bring about a bit of change and alleviate some of the negative outlook through expert pricing on its 2024 TVs.
TCL and Hisense’s 2024 vision
TCL and Hisense have long been the answer to many buyers’ woes of incredibly high TV prices. Hisense has several options currently that come highly regarded under the $1,000 mark. TCL, too, is no stranger to the budget display market, with its beloved TCL QM8 Mini-LED TV sitting at $900, to name just one expertly priced TV under its guise.
As already mentioned, in regards to this year’s TV downturn, the budget display duo could position their TV prices this year far better than their competitors’ — assuming, of course, that both are willing to be that aggressive on their 2024 TV pricing.
The competition? Samsung, Sony, and LG are the main competitors against both TCL and Hisense, but with their pricing strategies typically being quite high, it stands to reason that they won’t bring to the table value prices on TVs in 2024. LG might be the only one to look out for this year, most of all witnessed via its B4 OLED and C4 OLED models.
Hisense showed off its 110UX Mini-LED TV at CES, a 110-in display that might well cost nearly $8,000. More recently, the display manufacturer has already released information on its 2024 Hisense U76N 4K QLED, yet another 100-in display that’s $4,999 — $1,999 at the time of writing as it is on sale at Best Buy.
Both should be expert examples in showing that Hisense certainly isn’t putting any emphasis on better pricing for its top-of-the-line displays — and that should go without saying. But given these exorbitant prices, maybe it can leverage those to counterbalance cheaper options provided in its lower display tiers.
Similarly, we don’t yet have an idea of what TCL’s 2024 TV lineup will look like price-wise, but it could potentially be positioned better even than Hisense’s 2024 TV pricing. We’ll have to wait and see to be sure, but given the fact that both TCL and Hisense gave Samsung a run for its money last year, we can safely bet the duo might well prosper just as much — and potentially even better — in 2024.
More from Tom’s Guide
Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.