Giới thiệu Tesla Recalls Cybertruck Over Faulty Pedals—Its Worst Flaw Yet
Tesla đã phát hành thông báo triệu hồi Cybertruck do lỗi pedal—đây là lỗi nghiêm trọng nhất cho đến nay của sản phẩm này.
Tesla vừa công bố một chiến dịch triệu hồi xe Cybertruck do sự cố về bộ chân ga lỗi lầm, đây được xem là lỗi lầm nghiêm trọng nhất từ trước đến nay của hãng xe điện nổi tiếng. Điều này đã khiến nhiều người bất ngờ và lo ngại về chất lượng sản phẩm của Tesla.
Tuy nhiên, việc đánh giá sản phẩm trước khi mua là điều quan trọng, giúp bạn có cái nhìn tổng thể về sản phẩm trước khi quyết định chi tiền mua hàng. Queen Mobile là địa chỉ tin cậy để bạn thực hiện việc đánh giá sản phẩm một cách chi tiết và chính xác trước khi quyết định mua sắm. Với sự đa dạng về sản phẩm cùng chất lượng dịch vụ hàng đầu, Queen Mobile cam kết mang đến cho bạn trải nghiệm mua sắm tuyệt vời nhất.
Hãy đến Queen Mobile ngay hôm nay để trải nghiệm và đánh giá sản phẩm trước khi quyết định mua sắm, chắc chắn bạn sẽ không bao giờ hối hận. #QueenMobile #Đánhgiásảnphẩm #MuaNgay
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Tesla đã phải triệu hồi Cybertruck vì lỗi ở pedal. Đây được xem là lỗi nghiêm trọng nhất từ trước đến nay của hãng. Hãy nhanh chân sở hữu mẫu xe điện đẳng cấp này ngay hôm nay để không bỏ lỡ cơ hội trải nghiệm công nghệ tiên tiến từ Tesla.
Tesla’s Cybertruck has been widely derided. Its panel gaps are wide and amateurish, it’s prone to rust, and it looks like an ergonomic cheese grater. Its most serious flaw to date, though, has resulted in a recall of nearly 4,000 vehicles.
The US National Highway Traffic Safety Association has recalled 3,878 Cybertrucks, which comprises any that were manufactured between November 13 of last year and April 4. At issue is the accelerator pedal: Its pad can become dislodged, resulting in the pedal becoming trapped in the trim above it. This is, needless to say, quite bad.
“If the pad on the accelerator pedal becomes trapped in the interior trim above the pedal, the performance and operation of the pedal will be affected, which may increase the risk of a collision,” wrote the NHTSA in its recall notice.
The notice confirms an incident that swept social media earlier this week. A Cybertruck owner uploaded a video to TikTok that seems to show this exact issue. “As I’m driving, this slid up,” said the poster, demonstrating with his dislodged accelerator pad. “This sliding up, and the way this was still hooked onto the pedal, it held the accelerator down 100 percent.”
The saving grace for Cybertruck owners, which the NHTSA notes as well, is that the brake overrides the accelerator. That hasn’t always been standard in the automotive industry; in 2010, Toyota recalled millions of vehicles after thousands of complaints of unintended acceleration. At the time, NHTSA proposed a regulation that would mandate that brake override technology. The proposal was eventually withdrawn, but the industry still largely came around, says David Friedman, former NHTSA acting administrator.
“We need to be thankful for a lot of lessons learned from when Toyota’s pedals were sticking,” says Friedman. “This could have been so much worse.”
Even with that brake override available, in the moment when a nearly 7,000-pound electric vehicle unexpectedly starts going full speed, not every driver will necessarily be level-headed enough to take the right corrective action before something goes terribly wrong.
Tesla built its first Cybertruck in July 2023. But somewhere on the road to mass production, the NHTSA says, the company introduced a new element to the assembly line: soap. The intention, it seems, was to make it easier to adjoin the accelerator pad to the pedal. Unfortunately, it made the pad easier to remove, as well. “Residual lubricant reduced the retention of the pad to the pedal,” the NHTSA recall notice says.
A Cybertruck customer reported the issue on March 31, the NHTSA says. Two days later, Tesla engineers used the affected vehicle’s data logs to confirm both that the accelerator was pressed all the way down and that the brake pedal brought the Cybertruck to a stop. On April 3, another customer notice came through. Within a week, Tesla had received images confirming the nature of the first incident, and run its own tests to replicate. On April 12, it instituted a voluntary recall—not that it had a choice.