“Tại sao sự cố toàn cầu của Crowdstrike làm hệ thống sân bay gặp nhiều khó khăn?”

Giới thiệu Why the Global Crowdstrike Outage Hit Airports So Hard

Tại sao sự cố toàn cầu của Crowdstrike ảnh hưởng mạnh mẽ đến các sân bay

Sự cố toàn cầu của Crowdstrike tại sân bay đã gây ra ảnh hưởng nghiêm trọng đến các hoạt động hàng không. Việc hệ thống đánh giá sản phẩm của hãng bị gián đoạn đã khiến hàng chục sân bay trên toàn thế giới phải đối diện với những rủi ro và trì trệ trong việc xử lý dữ liệu và bảo mật thông tin.

Hãy đánh giá sản phẩm của Queen Mobile ngay hôm nay để tránh những rủi ro không mong muốn. Sản phẩm chất lượng và dịch vụ uy tín sẽ đem lại sự hài lòng cho bạn. #queenmobile #sanphamuytin #danhgiasanpham #muangay

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Crowdstrike là một công ty cung cấp dịch vụ bảo mật mạng toàn cầu. Một lỗi lớn tại hệ thống của họ đã khiến cho nhiều sân bay trên toàn thế giới bị ảnh hưởng nặng nề. Việc này đã gây ra sự bất tiện lớn cho hành khách và nhân viên của các sân bay khi không thể sử dụng các dịch vụ truy cập Internet và hoạt động hàng không bị gián đoạn. Vấn đề này đã làm cho các cơ quan bảo vệ mạng lưới trở nên quan trọng hơn bao giờ hết để đảm bảo an toàn cho các hoạt động truyền thông và vận chuyển quan trọng.

Early Friday morning, a flawed software update from the security firm CrowdStrike took down Windows computers across the world. For the aviation industry, the outage created the kind of chaos usually reserved for sudden, catastrophic weather—except all over the world, all at the same time.

The outage highlighted an assumed but sometimes obscured fact of the aviation industry: The systems that keep you moving in and out of airports are complex, optimized for efficiency and profit. For passengers, the upside of this system is lower ticket prices. But the downside is that if one part of the system fails, the industry can grind to a halt.

That played out in real-time on Friday. In the US, all three major airlines—Delta, American, and United—grounded flights for several hours. A handful of global airports, including Hong Kong International Airport, Kempegowda International Airport Bengaluru in India, and Liverpool’s John Lennon Airport, resorted to checking in passengers to flights by hand and urged fliers to show up well before takeoff time. By Friday afternoon, over 4,000 flights had been canceled and 35,500 delayed globally, according to the flight tracking firm FlightAware.

“Earlier today, a CrowdStrike update was responsible for bringing down a number of IT systems globally,” said a Microsoft spokesperson in a statement. “We are actively supporting customers to assist in their recovery.”

Delta, American, and United may have suffered more cancellations than other airlines (including easyJet, Allegiant Air, and Southwest) because of their “hub and spoke” model. This strategy concentrates flights and crews in a few major airports—the hubs—and increases the likelihood that passengers traveling outside of the hubs will have to make connections through them. This centralization allows airlines to offer passengers more flight options, albeit through connections, and to concentrate their maintenance and ground-handling services in fewer places, saving them money.

Because the hub-and-spoke system is so dependent on quickly getting flights out of busy hub airports, airlines have come to rely on a number of automated systems to check passengers in, to update them on boarding planes or delays, to get baggage handlers in the right place at the right time, and so on, says Michael McCormick, a professor and coordinator of the Air Traffic Management program at Embry-Riddle Aeronautical University. “Automation is critical to airline operations,” he says.

But automation requires computers. When those computers go down at a given airport, the effects can cascade, and delays pile up. But when they go down at hubs, the entire aviation system gets throttled. This happens even if the technologies used to fly and direct planes while in the air are unaffected. For example: The US Federal Aviation Administration posted on X on Friday morning that it was “not impacted by the global IT issue.”

Aviation industry complexity also moves well beyond computers. Airports are sometimes likened to little cities, and for good reason: Though the airlines are the “brands” that fliers interact with most often, plenty of different businesses help get planes in the air. And some of them, it turns out, rely on CrowdStrike.