PUBG Creator Brendan Greene Công Bố Loạt Game Mới Đầy Hứa Hẹn

PUBG Creator Brendan Greene Công Bố Loạt Game Mới Đầy Hứa Hẹn

Brendan Greene, người được coi là cha đẻ của tựa game nổi tiếng PlayerUnknown’s Battlegrounds (hay còn gọi là PUBG) và là người khai sinh ra thể loại battle royale, vừa chính thức tiết lộ loạt dự án game mới trong sự nghiệp của mình. Sau khi rời khỏi Krafton, nhà phát hành của PUBG, để thành lập studio độc lập vào năm 2021, đến nay chúng ta mới biết Greene đã dành thời gian qua để làm gì.

PlayerUnknown Productions, studio do Greene sáng lập, hiện đang phát triển một loạt tựa game trong kế hoạch được mô tả là “đầy tham vọng với ba tựa game.” Đầu tiên là Prologue, một dự án được kỳ vọng sẽ mang đến trải nghiệm hoàn toàn mới cho người chơi.

Greene chia sẻ rằng các dự án này sẽ tập trung vào việc khám phá những công nghệ tiên tiến và cách tiếp cận đổi mới trong thiết kế game. Đây không chỉ là sự kế thừa từ thành công của PUBG mà còn là bước tiến lớn trong việc định hình tương lai của ngành công nghiệp game.

Cộng đồng game thủ đang háo hức chờ đợi thêm thông tin chi tiết về những tựa game mới này. Với kinh nghiệm và tầm nhìn của Brendan Greene, những dự án này hứa hẹn sẽ tạo nên làn sóng mới trong thế giới game.

#BrendanGreene #PlayerUnknownProductions #Prologue #PUBG #GameDevelopment #BattleRoyale #InnovationInGaming #NewGames #GameIndustry

Brendan Greene is largely credited with making the iconic PlayerUnknown’s Battlegrounds, also known as PUBG, and inventing the entire battle royale genre. We knew he left PUBG’s publisher to form an independent studio back in 2021, but now we know what he’s been working on the past few years.

His studio, PlayerUnknown Productions, is prepping a handful of titles, which it refers to as “an ambitious three-game plan.” First up, there’s Prologue: Go Wayback!, which is described as “a single-player open-world emergent game within the survival genre.” It uses the developer’s “in-house machine-learning-driven terrain generation technology” to create “millions of maps.” These maps are also easy on the eyes, as seen below.

A screenshot showing a forested area.A screenshot showing a forested area.
PlayerUnknown Productions

We don’t know much about the gameplay, beyond the description and the aforementioned terrain generation technology. However, it’s available to wishlist right now on Steam. The company says it’ll launch as an early access title sometime in the first half of next year, following a series of playtests.

There’s also a nifty-looking tech demo called Preface: Undiscovered World. It’s free and available to download right now. This demo is being released to showcase the company’s in-house game engine, called Melba. Preface allows players to explore an “Earth-scale world generated in real-time.”

A desert area.A desert area.
PlayerUnknown Productions

Greene says that this “digital planet is still quite empty for now, but every person who enters it and shares their feedback, contributes to its future development.” To that end, the Melba engine will be used to develop other games in the future.

One such future game is called Artemis, which is described as a “massive multiplayer sandbox experience.” We don’t know a whole lot about the title, except that it’s likely years away. Greene says that his company will be releasing two unannounced games after Prologue: Go Wayback! that will each address “critical technical challenges” that will help with the development of the more ambitious Artemis. In any event, it looks like PlayerUnknown Productions is certainly off to a promising start.

Xem chi tiết và đăng ký

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc