Phim Oscar “Đánh Bại” Game Cao Cấp: Vì Sao Lại Như Vậy?

## Phim Oscar “Đánh Bại” Game Cao Cấp: Vì Sao Lại Như Vậy?

Năm nay, các phim đề cử Phim hay nhất Oscar khiến những câu chuyện trong những tựa game bom tấn hàng đầu trông như trò chơi của trẻ con. Vậy lý do là gì? Bài viết sẽ phân tích sự khác biệt đáng kinh ngạc giữa điện ảnh và game, đặc biệt là trong khía cạnh kể chuyện.

Sự tinh tế trong xây dựng nhân vật: Các phim đề cử Oscar thường sở hữu những nhân vật phức tạp, nhiều chiều, với động cơ hành động được khai thác sâu sắc. Sự phát triển nhân vật diễn ra một cách tự nhiên, thuyết phục, khiến người xem đồng cảm và bị cuốn hút. Trong khi đó, nhiều game, dù có đồ họa đẹp mắt và gameplay hấp dẫn, vẫn chưa thể đạt đến độ sâu sắc trong việc xây dựng nhân vật như điện ảnh. Việc giới hạn bởi gameplay, thời lượng chơi, và hệ thống nhiệm vụ đôi khi khiến nhân vật trở nên đơn điệu hoặc thiếu chiều sâu.

Kịch bản chặt chẽ và mạch lạc: Các phim Oscar thường có kịch bản được trau chuốt kỹ lưỡng, với cấu trúc câu chuyện chặt chẽ, từng nút thắt, mở nút được sắp đặt khéo léo, tạo nên một trải nghiệm xem phim liền mạch và cuốn hút. Ngược lại, một số game có cốt truyện rời rạc, thiếu sự liên kết giữa các nhiệm vụ, dẫn đến việc người chơi khó cảm nhận được sự phát triển của câu chuyện và sự liên kết giữa các nhân vật.

Đạo diễn và diễn xuất xuất sắc: Sự chỉ đạo tài tình của các đạo diễn hàng đầu và diễn xuất xuất thần của dàn diễn viên thực lực đã nâng tầm các phim đề cử Oscar lên một tầm cao mới. Những cung bậc cảm xúc được thể hiện chân thực, tinh tế, chạm đến trái tim người xem. Trong khi game chủ yếu dựa vào hình ảnh, âm thanh, và đối thoại, việc thể hiện cảm xúc nhân vật đôi khi vẫn còn hạn chế, chưa đủ sức lay động người chơi.

Thời lượng và sự tập trung: Phim điện ảnh có thời lượng cố định, cho phép đạo diễn tập trung vào việc kể một câu chuyện hoàn chỉnh và sâu sắc. Trong khi đó, thời lượng chơi game rất đa dạng, dẫn đến việc một số game có cốt truyện bị kéo dài, thiếu sự tập trung, làm mất đi sự hấp dẫn của câu chuyện.

Tuy nhiên, điều này không có nghĩa là game không có những câu chuyện hay. Nhiều game đã chứng minh khả năng kể chuyện xuất sắc của mình, nhưng để vượt qua được “rào cản” và sánh ngang với những tác phẩm điện ảnh đỉnh cao của Oscar, game vẫn cần nhiều nỗ lực hơn nữa trong việc hoàn thiện kỹ thuật kể chuyện, xây dựng nhân vật và phát triển kịch bản.

Bạn muốn trải nghiệm những công nghệ giải trí đỉnh cao? Hãy ghé thăm Queen Mobile ngay hôm nay để khám phá những sản phẩm điện thoại, máy tính bảng và phụ kiện chất lượng cao, giúp bạn thưởng thức phim ảnh và game một cách trọn vẹn nhất!

[Link đến website Queen Mobile]

#Oscar #Phim #Game #ĐiệnẢnh #KểChuyện #CôngNghệ #QueenMobile #MuaSắm #Review #SoSánh

Giới thiệu The Best Picture Oscar nominees make the greatest video game stories look like amateur hour — here’s why

: The Best Picture Oscar nominees make the greatest video game stories look like amateur hour — here’s why

Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: The Best Picture Oscar nominees make the greatest video game stories look like amateur hour — here’s why

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: The Best Picture Oscar nominees make the greatest video game stories look like amateur hour — here’s why

As much as I love video games, I love movies more. And it’s not all close. Do you know what my favorite moment of the year is? Sitting down to watch “The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring” — Extended Edition, obviously — at precisely 10:45pm on Christmas Day. It’s a whole (slightly unhinged) thing at this point, and a ritual I’ve been doing for years.

Suffice to say, there’s not a video game in existence that I’d repeat such an annual, bleary-eyed “wide awake at three in the morning while you blub over Boromir’s death” routine. That’s precisely because there isn’t a single game that comes close to the level of storytelling that Peter Jackson’s trilogy-opener accomplishes. Granted, that’s probably an unfair bar to set developers, considering Fellowship is frequently listed in top five lists when it comes to the best movies of all time. 

The Best Picture Oscar 2024 nominees blow away almost every story-driven game ever”

2024 Oscars, be Past Lives to Poor Things, also blow away the narratives of the vast majority of story-driven games in existence. With an astounding 13 Academy Awards nods to its name, Oppenheimer is nominated in more categories than any other movie this year and rightly so, in my opinion.

Over the course of its runtime, I’d argue Cillian Murphy’s incredibly expressive eyes alone do a more effective job when it comes to emotionally devastating storytelling than the combined narrative output of the entire games industry throughout the last decade.

Clearly, games can do better when it comes to raising their narrative… well, “game.” To be fully transparent, I’m very much wagging my finger at the AAA space when I moan about in-game storytelling and how the vast majority are wince-inducing when you compare their yarns to the finest the film industry frequently spins.

Play it forward

Shadow of the Colossus — third boss battle

PlayStation classic Shadow of the Colossus barely has a line of dialogue, yet it’s still one of my favorite video game stories ever. (Image credit: Sony)

For me, gaming as a medium delivers its best plots and most convincing emotional arcs when the experience is almost fully interactive. When I look back at some of the titles that have a profound impact on me, I think of experiences that don’t try to ape the output of your average Oscar winner. I’m talking games like Ico, Gone Home and Shadow of the Colossus; titles that all put you through the emotional wringer despite the fact they contain either almost wordless or entirely mute central characters. 

As much as last year’s remake is one of my favorite blockbuster games of the past half decade, I wouldn’t dedicate 206 minutes of my life watching a YouTube compilation of its cutscenes because its story is ultimately throwaway. With that said, I’d happily spend exactly that much time rewatching Martin Scorsese’s sobering tale of colonization that is .

Comparing Scorsese’s multifaceted tale of unchecked greed to a knowingly camp zombie shooter isn’t exactly a fair fight”

Obviously comparing a multifaceted tale of racial hatred and unchecked greed to a knowingly camp zombie shooter is about as fair a fight as pitting peak Mike Tyson against Michael Cera. What I think is a more reasonable question to pose is this: How many games would you happily go and buy a cinema ticket for if their studios released supercuts of nothing but their cutscenes? If you’re anything like me, that’s probably a single digit list. And I’ve been playing video games since 1993.

When it comes to AAA titles, my list would probably include Red Dead Redemption 2, Uncharted 4 (at a push), the original Metal Gear Solid, Silent Hill 2 and The Last of Us.

On the topic of TLoU, and as much as I adore Naughty Dog’s stealth/horror hybrid and truly cherish Troy Baker and Ashley Johnson’s career-best work, I think the HBO show comfortably outdoes it from a storytelling perspective. That’s mainly down to showrunner Craig Mazin and ND’s Neil Druckmann being given the airtime to expand upon the game’s plot points. There’s no better example of this than the astonishing Bill’s Town-inspired episode, Long, Long Time.

Actually, there is a rare, recent exception of a game where I’d much rather watch its cutscenes over, say, everything MCU-related after Avengers: Endgame. That would be Marvel’s Spider-Man 2.

A modern Marvel 

Marvel's Spider-Man 2 — Venom confrontation

(Image credit: Sony/Insomniac Games)

I had a whale of a time playing it over the Christmas break, so much so I stayed up until silly o’clock unlocking its platinum trophy. While earning those sweet in-game accolades is down to my inner obsessiveness, what got me to (and crucially kept me at) the wall-crawling party was that central plot. 

As someone who grew up on the awesome ‘90s Spider-Man cartoon, which does amazing justice to Venom’s origins in large part thanks to stellar work from Hank “Chief Wiggum” Azaria, I don’t make the following statement lightly. Marvel’s Spider-Man 2 has hands-down my favorite version of the symbiote storyline. And yes, that obviously includes Sam Raimi’s Spider-Man 3. 

Marvel’s Spider-Man 2 kept me guessing and thoroughly invested throughout every major story beat”

Tonally far more settled in its skin than Insomniac’s original Marvel’s Spider-Man, it kept me guessing and thoroughly invested throughout every major story beat. For me, it’s the best game on PS5 precisely because it’s that ultra rare example of a AAA video game copying and nailing the formula of a good silver screen blockbuster.

Would Marvel’s Spider-Man 2 have a chance against the nominees for Best Picture at the 2024 Oscars? Clearly not. That’s not to say I wouldn’t rather rewatch a certain Time Squares mega showdown a dozen times before I entertained the idea of forcing my eyeballs to endure a second of Fast X.

Contrary to how it might come across, I actually think great storylines in games can easily be found. It just rarely happens when they chase the Hollywood formula. For every Her Story, What Remains of Edith Finch or Everybody’s Gone to the Rapture — titles that do a wonderful job of artfully subverting what’s expected of video game narratives — there are dozen mega hits like Halo Infinite or Starfield, that thematically, have nothing interesting to say.

I’m not saying your average big budget video game has to be on the same riveting story level as Best Picture Nominee Anatomy of a Fall (a nerve-shredding French courtroom drama I’m pulling to win the big one at this year’s Oscars). That would be an incredibly unfair ask. I realize as a medium that gaming is decades behind cinema when it comes to telling traditional A to B narratives.

All I hope for is a hopefully near(ish) future where the majority of AAA games don’t have me either listening to a podcast while their cutscenes play or force my index finger in the direction of the skip button every time a cinematic starts.

Maybe that’s too much to ask in 2024. But hey, the industry has come a long way since 2004 — I’m still sore over that outrageous Halo 2 cliffhanger — so I’m hopeful virtual storytelling will have made huge strides by the time 2034 rolls around.

Also, apologies to Kratos for that opening image. I actually think God of War Ragnarök is pretty great, but I had a silly photo mode shot saved on my PS5, so there you go.

More from Tom’s Guide

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc