## Metaverse Cách Mạng: AI Biến Hình Thực Tế Ảo và Thực Tế Tăng Cường của Meta!
Giới thiệu:
Bài viết này sẽ phân tích cách trí tuệ nhân tạo (AI) có thể cách mạng hóa công nghệ thực tế ảo (VR) và thực tế tăng cường (AR) của Meta, mở ra những khả năng chưa từng có trước đây. Từ trải nghiệm người dùng chân thực hơn đến các ứng dụng đột phá trong nhiều lĩnh vực, AI hứa hẹn sẽ đưa công nghệ VR/AR của Meta lên một tầm cao mới.
(Nội dung bài viết dài sẽ được thêm vào đây. Vì bạn không cung cấp nội dung bài báo gốc “How Meta’s VR and AR Could Transform Through AI”, tôi sẽ cung cấp một ví dụ về nội dung có thể có):
AI Tái Định Nghĩa Trải Nghiệm VR/AR:
AI có thể nâng cao chất lượng hình ảnh và âm thanh trong thế giới VR/AR, tạo ra những môi trường sống động và chân thực hơn. Hệ thống AI có thể tự động điều chỉnh độ phân giải, độ sáng và độ sâu trường ảnh, tùy thuộc vào môi trường và thiết bị người dùng. AI cũng có thể tạo ra âm thanh không gian ba chiều (3D) sống động, làm tăng thêm sự hấp dẫn của trải nghiệm.
Ứng Dụng Đột Phá của AI trong VR/AR của Meta:
* Tương tác tự nhiên hơn: AI cho phép người dùng tương tác với thế giới ảo một cách tự nhiên hơn thông qua nhận diện giọng nói, cử chỉ và biểu cảm khuôn mặt. Điều này mở ra những khả năng mới cho trò chơi, giáo dục và đào tạo.
* Tạo nội dung tự động: AI có thể tạo ra nội dung VR/AR một cách tự động, tiết kiệm thời gian và chi phí. Từ việc tạo ra các mô hình 3D phức tạp đến việc thiết kế các trò chơi tương tác, AI sẽ đóng vai trò quan trọng trong việc phát triển nội dung VR/AR.
* Cá nhân hóa trải nghiệm: AI có thể cá nhân hóa trải nghiệm VR/AR cho từng người dùng, dựa trên sở thích, hành vi và dữ liệu cá nhân. Điều này giúp tăng cường sự hấp dẫn và hiệu quả của ứng dụng VR/AR.
* Ứng dụng trong y tế và giáo dục: AI có thể được sử dụng để tạo ra các mô hình phẫu thuật thực tế ảo, giúp bác sĩ thực hành kỹ năng phẫu thuật mà không cần mổ thật. Trong giáo dục, VR/AR hỗ trợ AI có thể tạo ra các trải nghiệm học tập tương tác và hấp dẫn.
Kết luận:
Sự kết hợp giữa công nghệ VR/AR của Meta và sức mạnh của AI hứa hẹn sẽ tạo ra một cuộc cách mạng trong nhiều lĩnh vực. Những ứng dụng đột phá của AI sẽ không chỉ cải thiện chất lượng trải nghiệm người dùng mà còn mở ra những khả năng chưa từng có trước đây, biến đổi cách chúng ta làm việc, học tập và giải trí.
Mua ngay sản phẩm công nghệ tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE là địa điểm đáng tin cậy để mua các sản phẩm điện thoại iPhone, máy tính bảng iPad, đồng hồ thông minh Smartwatch và nhiều sản phẩm công nghệ khác. Hãy ghé thăm cửa hàng hoặc trang web của chúng tôi để trải nghiệm sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao!
#Metaverse #AI #VR #AR #ThựcTếẢo #ThựcTếTăngCường #CôngNghệ #QueenMobile #iPhone #iPad #Smartwatch #CôngNghệMới #CáchMạngCôngNghệ
Giới thiệu How Meta’s VR and AR Could Transform Through AI
: How Meta’s VR and AR Could Transform Through AI
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: How Meta’s VR and AR Could Transform Through AI
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: How Meta’s VR and AR Could Transform Through AI
As everyone in tech announces AI in everything and Apple readies its first for next year, Meta’s at the company’s developer-focused Connect conference straddles both sides at once. In one sense, the products announced were straightforward: a new graphically-boosted and improved camera and audio-enabled coming later this month. Meta also announced a series of personality-driven , and a generative AI image and sticker-creating tool called Emu.
I’ve been following Meta’s moves in VR and AR since before Oculus was acquired by Facebook, and even visited last year for signs of where the future is headed. But at the end of 2023, it seems more than ever that the products we’ve come to recognize as “VR” and “smart glasses” are transforming. The Quest 3 has mixed-reality functions similar to the Apple Vision Pro, feeling at times like AR glasses in VR form. The glasses, next year, will start having AI onboard that will recognize objects and translate text, acting almost like display-free versions of Google Glass or some sort of early AR glasses prototype. And both should be able to run forms of Google’s conversational AI, and possibly a lot more, thanks to of more powerful chips.

Watch this: Meta’s Big News: Quest 3, Smart Glasses and AI Celebrities
03:30
Meta’s AI chatbots, with personalities and celebrity faces, will appear on Facebook apps and in VR on Quest 3, but not in smart glasses yet.
Will these AI glasses have personalities, too, or just be a general assistant?
Bosworth: Meta AI is more of an agent model. So I think the future of AI is probably a split between agents — these external things that you go to, they have their own kind of atmosphere, you go to them and engage them — versus what I’m going to call a personal assistant.
AR glasses are going to see everything that I see; they’re going to see every private message that I send. They’re going to see every website that I visit. And I want them to do that because that will help them help me, and that’s going to be great. They need to be private. Like, really private. You know, like, really discreet.
Could they also, through plugins, schedule appointments for me? Of course. Can they also respond to messages for me? Of course, I can trust them. But they need to be mine. My private, personal agent. And that’s not the Meta AI assistant. Meta AI is your general-purpose agent. An agent that I can come talk to — you know, general things. That’s what we’re going to start with here. What I think will ultimately populate AR is a very personal version of that. That has, hopefully, an extended memory, has an ability to learn and know you … and an incredible amount of discretion.
The Quest 3 looks like a foot in the door going forward on mixed reality. But there’s a lot that could evolve, like augments, those widget things (you announced). How do you see what the Quest 3 is going to be?
Bosworth: People forget that when (Oculus) Rift came out, nobody knew how to do locomotion in VR. Nobody knew how to do these basic things. One game would stumble on a great mechanic. And then every game was, like, ‘imitate that.’ Consumers learn that mechanic. And now they know it, and it’s not hard anymore.
We have a lot of ideas of why we think (mixed reality) is great. We’re doing a lot of stuff. I don’t think we know the half of it. Developers are going to discover new and exciting things. There are parts of mixed reality that I think are more developed. We have an alien invasion game, First Encounters, where aliens come through the walls. We understand these in the context of classical games. There are parts of mixed reality which are just cool versions of things that we understand well. That’s value, day one. Then there’s augments: Let’s find out.
One of the reasons it’s so important for us to start that work now is that ultimately does become the AR ecosystem over time. It’s a long time from here to there, but you can’t start soon enough.

The Meta Quest 3 has upgrades, but no onboard eye tracking.
I want to ask your thoughts on eye tracking because it’s on Quest Pro and also Vision Pro and PlayStation VR 2 (but not Quest 3). What do you think of, interface-wise, for where the Quest platform’s at?
Bosworth: I’ll probably still use my Quest Pro for my meetings because I love the eye tracking and face tracking. We’ve been playing with eye tracking, gaze plus hands, as a user input interface for years. Eye tracking just adds a lot of cost and complexity to the hardware. You’re talking about at least two cameras per eye to do it well, not to mention the infield illumination. Apple Vision Pro, which is a beautiful device, they’ve done infield illumination, so the illumination is coming through the lens. If you’re doing it through the lens, you can’t wear glasses. Hence the need for prescription optic inserts.
Over time, eye tracking will eventually be part of the core platform; I think it’s a great tool. For us, it’s always a matter of the cost-benefit. What’s the tradeoff? For the average consumer that we’re trying to reach, are they going to find it worthwhile to add this extra weight, cost, thermal, battery impact for the benefit that it gets?
There’s a lot of focus on openness and compatibility: Microsoft partnerships, Office 365 and cloud gaming. Do you see more opportunities for that dovetailing with some of the hardware that’s coming? Between Apple and whatever Samsung is developing with Google, ideally, there will be ways that these will interplay.
Bosworth: We’ve been out here for 10 years at Connect, doing this work, putting it out there. Tens of millions of units sold. How many millions and millions of dollars paid to developers, businesses built on the platform. Everyone else has zero millions.
I’m not saying it’s impossible. We certainly want to use a lot of open standards. Open XR, Vulcan, glTF. We’ve been working on the standards game for a long time and trying to do this thing out in the open and making it easy. We run an Android-based operating system. It would be trivial for Google or somebody else to bring an app store of 2D apps to the platform. Wouldn’t even be hard. We’d be happy to have them. I hope that people do support the ecosystem. They’ve just gotta pick up the phone and call us.
Meta’s glasses can shoot photos and video, but not spatial video. Someday they might, though.
Could the Ray-Ban glasses ever do ?
Bosworth: The first version of Ray-Ban Stories had a camera in each temple and were capable of stereo capture from a hardware standpoint. We never built the software. It was just not very popular with consumers. We did some user testing and stereo imagery, even on Facebook and Instagram, where you can kind of do a cool stereoscopic replay and also in-headset. People just weren’t spending time looking at stereo photos. So we ended up not building it out to save the extra power from powering the second camera, to make it last longer and make the capture smaller. We replaced the second camera with an LED (on the new models).
I have multiple VR cameras. I did a whole year where I recorded, every week, a science Saturday with my son in VR and put it online. I really have enthusiasm for it as a creator. I can’t wait to get started; the pieces obviously aren’t in place today. But I think it’s important for us to maximize these glasses for what they are, understanding the people who are using (these glasses) aren’t necessarily trying to be VR creators. The people who are trying to be VR creators probably have better tools for the job.
about the chip in the Quest 3 and Ray-Ban glasses, it seems like there’s more bandwidth for sensors for pairing with things. Maybe watches. He mentioned wearable sensors. What do you do you see?
Bosworth: We have tremendous ambitions to be in that space. We’ve obviously been open with our developments on neural interfaces. We’re currently kind of wrist-based. And I think those things have to be elsewhere. So there’s opportunity there. Realistically, like almost all of our headsets, these devices are thermally limited. We’re not limited on the chips, bandwidth, input I/O, number of channels, number of pipes, that’s not the major limiter. It’s really important: you couldn’t do the number of sensors that we do without the XR flavor of chip. But once you crossed that Rubicon, you’re actually just throttled on raw ability to create thermal energy on the face. So that’s the major hurdle we have.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);
Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.