Giới thiệu Aventon Ramblas Review: An Affordable, Rugged Commuter Electric Bike
Đánh giá Aventon Ramblas: Một chiếc xe đạp điện đa dụng, bền bỉ với giá cả phải chăng
Đánh giá chiếc xe đạp điện Aventon Ramblas: một lựa chọn phù hợp, bền bỉ cho việc di chuyển hàng ngày. Với thiết kế thời trang, chất lượng tốt và giá cả hợp lý, chiếc xe này thực sự là một lựa chọn tuyệt vời cho những người đi làm hay đi học.
Nếu bạn đang tìm kiếm một chiếc xe đạp điện phù hợp với nhu cầu hàng ngày của mình, thì Aventon Ramblas chắc chắn là một sự lựa chọn đáng cân nhắc. Với khả năng di chuyển linh hoạt trên các địa hình đô thị và khả năng tốt trên các con đường trơn trượt, chiếc xe này sẽ giúp bạn tiết kiệm thời gian và công sức mỗi ngày.
Ngoài ra, Queen Mobile cung cấp dịch vụ mua hàng nhanh chóng và uy tín, giúp bạn dễ dàng sở hữu chiếc xe ưng ý chỉ trong vài bước đơn giản. Hãy ghé thăm Queen Mobile ngay hôm nay và trải nghiệm sự tiện lợi khi mua sắm sản phẩm công nghệ.
#AventonRamblas #ElectricBike #QueenMobile #Đánhgiásảnphẩm #Muanhanh
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Aventon Ramblas là một chiếc xe điện đa dụng với giá cả phải chăng, thích hợp cho việc di chuyển hàng ngày. Với thiết kế bền bỉ và chắc chắn, xe mang lại trải nghiệm điều khiển êm ái và thoải mái. Đặc biệt, Ramblas còn có khả năng vận hành mạnh mẽ và động cơ êm ái, giúp người dùng tiết kiệm thời gian và công sức trong việc di chuyển. Đây thực sự là sự lựa chọn lý tưởng cho những người đang tìm kiếm một chiếc xe đạp điện đáng giá.
When I saw the price tag for the Ramblas, Aventon’s first electric mountain bike, I scratched my head and wondered, “How did they do this?” OK, so $2,699 isn’t exactly cheap. But most top-of-the-line, full-suspension e-MTBs are pushing $15,000. That’s a difference of more than $12,000, which can’t be explained away by the lack of a rear shock.
The company has been around since 2013, the year it started manufacturing fixies in Long Beach, California. In 2015 Aventon’s women’s Factory Team won the Red Hook Crit in Barcelona, a 20-lap race around a 1.2-kilometer course at speeds upwards of 35 km an hour. Despite a devoted fixie following, Aventon pivoted into the commuter ebike space in 2017. Seven years later, the e-MTB Ramblas was born.
Now based in Ontario, California, the company does almost everything in-house, from engineering and development to assembling small parts and manufacturing its own frames. On the Ramblas, Aventon even designed its own mid-drive motor. As a result, the maker can take out the middleman and do higher volume than competitors, which means lower prices to the consumer.
Make or Break It
Aventon works with more than 1,500 bike shops nationwide but also sells direct to consumers, so I had the company ship a demo Ramblas directly to me. My partner built the bike in under an hour, thanks to his mechanic skills and the easy-to-follow instructions accessed by the QR code on the box.
At first glance, I was impressed with the bike’s nicely specced components, which include a Rockshox 35 suspension fork with 130 mm of travel, a Sram NX 12-speed drivetrain, and Sram DB-8 mineral four-piston hydraulic disc brakes. In less technical jargon, that means more brake fluid is distributed across a larger surface area, making it easier to stop. Plus, the Ramblas comes with a dropper seat post and built-in front and rear lights.
As for e-components, the Ramblas uses an Aventon 708-watt-hour, rechargeable lithium-ion battery and the brand-new Aventon-designed A100 mid-drive 36-volt motor with 250 watts of sustained power and 750 watts of peak power that’s customizable via the companion app. I had never ridden an e-MTB that wasn’t powered by Brose, Bosch, or Specialized, so I was curious to see how the A100 would compare.
My first ride in early May was a 25-mile loop of dirt and paved roads interspersed with chunks of singletrack dry enough to ride. My first adventure on a new ebike always triggers battery anxiety, so I stayed almost entirely in Eco mode, the lowest of the Ramblas’ three power modes, which is standard on most e-MTBs.
Even in Eco mode, I was impressed with the smooth, consistent power throughout each pedal stroke. If I kept up my cadence and completed each stroke, Eco mode provided enough steady power to drive up steep, long grades without having to toggle up to Trail or Turbo mode. The tiger in the A100’s tank is likely due to its 100 newton meters (NM) of torque (the higher the torque, the greater the motor’s power and responsiveness), about 20 NM more than most other e-MTB motors.
Heavyweight
At 52 pounds with the medium frame, the Ramblas is not light. At one point on a steep, paved uphill, I turned the bike off to see how well it pedaled under my own power. That didn’t go well, and I had to turn the bike back on long before I crested the hill, quickly realizing that it would be a very big bummer if the bike ran out of battery during a long ride. The positive, however, is that after 25 miles, I still had 70 percent of the charge remaining, which indicates that Aventon’s promise of an 80-mile range is accurate.