## Bannerlord: Tiềm Năng Vô Cùng, Thực Tế Thất Vọng!
Tôi rất tiếc phải nói điều này, nhưng Mount & Blade II: Bannerlord vẫn chưa thể hiện được tiềm năng thực sự của mình – thậm chí còn chưa đến gần. Bài viết này sẽ phân tích lý do tại sao tựa game chiến thuật hấp dẫn này lại khiến nhiều người chơi cảm thấy thất vọng.
(Phần này cần được mở rộng bằng nội dung chi tiết về trò chơi Bannerlord. Hãy tưởng tượng bạn đang viết một bài đánh giá chuyên nghiệp. Dưới đây là một số gợi ý về nội dung bạn có thể thêm vào):
* Đánh giá điểm mạnh: Nêu bật những điểm tích cực của game, ví dụ như hệ thống chiến đấu, tùy chỉnh nhân vật, thế giới mở rộng lớn, tiềm năng chiến thuật đa dạng,… Hãy cung cấp các ví dụ cụ thể để làm rõ.
* Phân tích điểm yếu: Đây là phần trọng tâm. Chỉ ra những điểm khiến game chưa đạt được kỳ vọng, chẳng hạn như: lỗi kỹ thuật, thiếu nội dung, hệ thống AI chưa hoàn thiện, đồ họa chưa được trau chuốt, thiếu tính năng đã hứa hẹn,… Cung cấp bằng chứng và ví dụ cụ thể để hỗ trợ lập luận.
* So sánh với các game cùng thể loại: So sánh Bannerlord với các tựa game chiến thuật khác trên thị trường để làm nổi bật ưu điểm và nhược điểm của nó.
* Đánh giá tổng thể: Cung cấp một đánh giá tổng quan về trò chơi, bao gồm cả điểm mạnh và điểm yếu. Đưa ra kết luận về việc liệu game có đáng để chơi hay không, và dành cho đối tượng người chơi nào.
* Tương lai của Bannerlord: Thảo luận về các bản cập nhật và kế hoạch phát triển tương lai của nhà phát triển, liệu những điều này có thể khắc phục được những thiếu sót hiện tại hay không.
(Phần này là ví dụ, cần được bổ sung chi tiết hơn):
Ví dụ: Hệ thống chiến đấu của Bannerlord tuy đã được cải tiến đáng kể so với phiên bản tiền nhiệm, nhưng vẫn còn một số vấn đề về AI đối thủ, khiến cho các trận đánh lớn đôi khi trở nên thiếu kịch tính và dễ đoán. Đồ họa của game, mặc dù không quá tệ, nhưng vẫn chưa thể hiện được hết vẻ đẹp của thế giới game rộng lớn. Nhiều tính năng được hứa hẹn ban đầu vẫn chưa được hoàn thiện, gây thất vọng cho nhiều người chơi mong đợi một trải nghiệm hoàn chỉnh.
Kết luận:
Mount & Blade II: Bannerlord sở hữu một tiềm năng to lớn, nhưng cho đến nay vẫn chưa thể hiện được hết. Liệu những bản cập nhật trong tương lai có thể giúp Bannerlord vươn tới tầm cao mới hay không, vẫn còn là một câu hỏi bỏ ngỏ.
(Phần quảng cáo – cần thay thế QU bằng tên cửa hàng Queen Mobile thực tế và liên kết mua hàng):
Bạn muốn trải nghiệm những tựa game chiến thuật đỉnh cao khác? Hãy ghé thăm Queen Mobile để khám phá thế giới game đa dạng và hấp dẫn! [Link đến website Queen Mobile]
#Bannerlord #MountAndBladeII #GameChiếnThuật #ĐánhGiáGame #ThấtVọng #TiềmNăng #QueenMobile #MuaGame #GamePC
Giới thiệu I hate to say it, but Bannerlord hasn’t fulfilled its potential — not even close
: I hate to say it, but Bannerlord hasn’t fulfilled its potential — not even close
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: I hate to say it, but Bannerlord hasn’t fulfilled its potential — not even close
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: I hate to say it, but Bannerlord hasn’t fulfilled its potential — not even close
What We’re Playing
Welcome! This column is part of a series in which members of the Tom’s Guide staff share what they’re playing and enjoying right now, with the goal of helping you find great games that you may have missed. Be sure to check out our previous entry, where we talked about Frontiers Pandora.
When I think back to the 2020 coronavirus pandemic, alongside all the bad memories of that strange time — y’know, sickness and societal collapse and all — there are some happy memories. I was still studying for a Masters at the time, and in lieu of in-person lectures or a job, I suddenly had a lot of free time. Regular BBQs and daytime drinking became a normal part of life, as did sitting at my gaming PC sinking entire weeks into Mount & Blade II: Bannerlord.
I started playing Bannerlord as soon as it launched in early access in March 2020, after having sunk many, many hours into its predecessor, Mount & Blade: Warband. Back then, amidst all the chaos going on in the world, Bannerlord was an escape into fiction. It was also an incredibly exciting game: the Mount & Blade community had waited years for a follow up to Warband, and initially the developers were pouring attention into the game, providing daily updates to the player base and implementing new features — I was incredibly excited to see what the game would become over time.
A couple of weeks ago, around 18 months since I last played, I decided to pick Bannerlord up again — I found myself craving a few cavalry charges. And while Bannerlord holds a special place in my memory for the above reasons, I’ve gotta admit I’m pretty disappointed with how little has been done with this game.
Spit and polish
While it may have had a little spit and polish since I last played, with most of the bugs ironed out and the skill trees fully enabled, it’s virtually the same as it was in early access. Gameplay is so repetitive, regardless of what kind of army you build. Fight bandits, build an army, fight lords, become a lord, struggle to maintain your army, finally get a town, get rekt by another faction sending 1000 troops to besiege your city, start over. Quests are still boring, the storyline uninspiring, and sandbox mode can’t really be described as a sandbox, as gameplay is entirely the same as the main storyline mode, just without the time restriction and main quests.
The economy still feels thin and very little has been done with it since early access. The same goes for diplomacy and NPC interactions — every NPC is essentially the same. There’s no real role playing involved in any of it. On the campaign map, you always play the same way.
One thing I was hoping to do this time was to forego my roguery, settle down and actually start making money from towns. Unfortunately, it’s so hard to pay for your troops in the mid-game (you make no money from castles or villages) that gameplay becomes a slog of fighting constant battles just to stay afloat until you can get a town. It’s a grind.
Battles shine through
Battles are still great, and the best thing about this game. TaleWorlds has implemented a pre-battle formation system, which I like, and there’s now a cool heroes mechanic, allowing you to assign followers as commanders of units or heroes within them. This works in tandem with a banner mechanic — the banners these followers carry give buffs to the troops in their formation.
Also introduced however, is a “priority” mechanic, where you give priority in a formation to certain unit types. I haven’t really found much of a use for this in my 20-30 hours of gameplay in the last week or so. It seems a little fuzzy and overcomplicated. Why would I want to give units priority, rather than strict orders? Just let me put the damned shields at the front.
Annoyingly, time also now slows down as you give orders or redeploy units. This may be preferred by some, but I was used to redeploying and ordering units rapidly while moving at full speed. This would give you the ability to deploy multiple units across wider distances in less time. Now it just feels cumbersome.
Before long, I find myself fighting battles on autopilot. The AI almost always behaves in the same way, meaning there is very little tactical challenge. You can up the damage your units take, but you still essentially always fight in the same way. At the start of the game, you can choose a single battle tactic to use and simply apply it to every single battle. The AI will never do anything about it.
Unfulfilled potential
Don’t get me wrong: Bannerlord is still a great game for the first hundred hours, especially if you’ve never played it or any of its predecessors before. But it’s still essentially just a better looking Warband. And while I happily sunk hundreds of hours into that game, that very fact results in Bannerlord feeling rather old, rather quickly.
But I can’t help feeling it didn’t have to be this way. I was hoping for something different, something more. TaleWorlds had over a decade to build something new, and have had 3 years since launch to make the game more than it was at launch, but they haven’t, and that sucks.
More from Tom’s Guide
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.