AI lên sân khấu tại Festival nghệ thuật lớn nhất thế giới. Đây là chuyện gì đã xảy ra

## AI lên sân khấu tại Festival nghệ thuật lớn nhất thế giới. Đây là chuyện gì đã xảy ra

Giới thiệu

Sự kiện nghệ thuật tầm cỡ thế giới gần đây đã chứng kiến một bước ngoặt đáng chú ý: sự xuất hiện của trí tuệ nhân tạo (AI) trên sân khấu. Không chỉ đơn thuần là công cụ hỗ trợ hậu trường, AI đã tham gia trực tiếp vào quá trình sáng tạo và trình diễn, gây ấn tượng mạnh mẽ với cả nghệ sĩ và khán giả. Bài viết này sẽ phân tích chi tiết những diễn biến đáng chú ý của sự kiện này, làm sáng tỏ vai trò ngày càng quan trọng của AI trong lĩnh vực nghệ thuật.

AI trong vai trò sáng tạo và trình diễn

Sự xuất hiện của AI tại festival không chỉ dừng lại ở việc trình chiếu hình ảnh hay âm thanh được tạo ra bởi AI. Theo thông tin thu thập được, AI đã tham gia vào nhiều khía cạnh khác nhau của quá trình nghệ thuật:

* Sáng tác âm nhạc: Một số tác phẩm âm nhạc được trình diễn tại festival được sáng tác hoàn toàn hoặc một phần bởi các thuật toán AI. Điều này mở ra một hướng đi mới cho ngành công nghiệp âm nhạc, nơi mà sự sáng tạo của con người kết hợp với khả năng xử lý dữ liệu khổng lồ của AI tạo nên những tác phẩm độc đáo và đầy bất ngờ. Các thuật toán phức tạp có thể tạo ra những giai điệu, tiết tấu và cấu trúc hòa âm mà con người khó có thể nghĩ đến.

* Thiết kế sân khấu và hiệu ứng ánh sáng: AI đã được sử dụng để thiết kế sân khấu, tạo ra những hiệu ứng ánh sáng và hình ảnh động hoành tráng và sống động. Khả năng phân tích dữ liệu và tối ưu hóa của AI đã giúp tạo ra những trải nghiệm thị giác ấn tượng, nâng tầm chất lượng của buổi biểu diễn.

* Biểu diễn trực tiếp: Trong một số trường hợp, AI thậm chí còn tham gia trực tiếp vào phần biểu diễn, tương tác với các nghệ sĩ khác trên sân khấu. Điều này đặt ra những câu hỏi thú vị về ranh giới giữa nghệ thuật của con người và nghệ thuật của máy móc, đồng thời mở ra những khả năng sáng tạo mới chưa từng có.

Ảnh hưởng và tranh luận

Sự xuất hiện của AI tại festival đã gây ra nhiều tranh luận sôi nổi trong cộng đồng nghệ thuật. Một số người hoan nghênh sự đột phá này như một bước tiến quan trọng trong nghệ thuật đương đại, mở rộng ranh giới sáng tạo và mang đến những trải nghiệm mới mẻ cho khán giả. Tuy nhiên, cũng có những lo ngại về việc AI có thể thay thế vai trò của con người trong nghệ thuật, dẫn đến sự mất mát của yếu tố cảm xúc và tính nhân văn trong các tác phẩm.

Kết luận

Sự kiện AI lên sân khấu tại festival nghệ thuật lớn nhất thế giới là một minh chứng rõ ràng cho sự phát triển nhanh chóng của công nghệ AI và tầm ảnh hưởng ngày càng lớn của nó đối với mọi lĩnh vực, trong đó có cả nghệ thuật. Mặc dù vẫn còn nhiều tranh luận xung quanh vấn đề này, không thể phủ nhận rằng AI đang mở ra những chân trời sáng tạo mới và đặt ra những thách thức thú vị cho tương lai của nghệ thuật.

#AI #NghệThuật #Festival #CôngNghệ #SángTạo #TríTuệNhânTạo #ÂmNhạc #ThiếtKế #BiểuDiễn #TươngLaiCủaNghệThuật

Giới thiệu AI Took the Stage at the World’s Largest Arts Festival. Here’s What Happened

Trí tuệ nhân tạo bắt đầu vào sân khấu của Festival nghệ thuật lớn nhất thế giới. Đây là những gì đã diễn ra

#Đánh_giá_sản_phẩm #Queen_Mobile

Trong thời đại công nghệ ngày nay, việc đánh giá sản phẩm trở nên vô cùng quan trọng trước khi mua sắm. Chính vì vậy, việc tìm một nơi uy tín và đáng tin cậy để mua sắm là điều mà mọi người quan tâm. Queen Mobile là một trong những địa chỉ hàng đầu bạn nên xem xét.

Queen Mobile là một công ty uy tín với nhiều năm kinh nghiệm trong lĩnh vực bán lẻ điện thoại di động và các thiết bị di động khác. Cửa hàng này đã xây dựng được danh tiếng của mình nhờ vào chính sách chất lượng tuyệt vời và phong cách phục vụ chuyên nghiệp.

Bên cạnh việc cung cấp các sản phẩm chính hãng, Queen Mobile còn mang đến cho khách hàng một trải nghiệm mua sắm tuyệt vời. Khách hàng có thể thoải mái thử nghiệm và trải nghiệm các sản phẩm trong cửa hàng trước khi quyết định mua. Điều này giúp khách hàng có thể đánh giá chính xác về chất lượng và tính năng của sản phẩm mà mình quan tâm.

Ngoài ra, Queen Mobile cũng đảm bảo cung cấp những dịch vụ hậu mãi tốt nhất cho khách hàng. Cửa hàng này đặt chất lượng sản phẩm lên hàng đầu và cam kết bảo hành và hỗ trợ khách hàng trong suốt quá trình sử dụng. Điều này đảm bảo rằng khách hàng sẽ có một trải nghiệm tốt và an tâm khi mua hàng tại Queen Mobile.

Với tất cả những tiện ích và dịch vụ chất lượng mà Queen Mobile mang lại, không có lí do gì để bạn không ghé thăm và mua sắm tại cửa hàng này. Hãy đến với Queen Mobile, bạn sẽ không chỉ tìm thấy những sản phẩm tốt nhất mà còn trải nghiệm một sự phục vụ tốt nhất từ đội ngũ nhân viên tận tâm. #QueenMobile #mua_ngay

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Đoạn tóm tắt sau đây sẽ cung cấp một cái nhìn tổng quan về nội dung bài viết “AI Took the Stage at the World’s Largest Arts Festival. Here’s What Happened” để kích thích người mua:

Bài viết này đưa chúng ta tham gia vào festival nghệ thuật lớn nhất thế giới và chứng kiến sự tham gia của trí tuệ nhân tạo (AI). Sự kiện này đã thu hút sự quan tâm lớn từ khách hàng nhờ vào những sự xuất hiện độc đáo và hấp dẫn của AI.

Trong bài viết, chúng ta được giới thiệu với các dự án AI chỉ đạo một vở kịch, biểu diễn âm nhạc và vẽ tranh. Với khả năng học tư duy và sáng tạo, AI đã thể hiện khả năng thích ứng và sáng tạo của nó.

Một điểm nổi bật là sự tham gia của một robot đặc biệt, có khả năng tạo nên những bản nhạc sáng tạo và biểu diễn chúng trực tiếp trên sân khấu. Robot này đã làm cho công chúng guồng quay tạo ra một trải nghiệm ngộ nghĩnh và độc đáo.

Bài viết cũng nhắc đến sự lo lắng và tranh cãi xoay quanh vai trò của AI trong nghệ thuật. Một số người cho rằng AI có thể làm mất đi sự độc đáo và tinh tế của nghệ thuật, trong khi những người khác thì cho rằng AI có thể mang lại những sáng tạo mới mà con người không thể làm được.

Cuối cùng, bài viết khuyên người mua cần theo dõi và xem xét phản ánh của mình về tương lai của nghệ thuật với sự phát triển của trí tuệ nhân tạo. Sự kết hợp giữa con người và AI có thể tạo ra những kết quả đáng ngạc nhiên và mở ra những khả năng mới.

In a dusty basement, in front of about 100 amused onlookers, sex robot Vanessa 5000 shows off her sexy dance and her preprogrammed personalities for particular tastes. Like all technology, she sometimes needs a reboot, like when she gets stuck gyrating on the floor. A gentle spanking from an audience member in the front row does the trick.

That performance was a highlight of the third consecutive Edinburgh Fringe event I attended where a robot took center stage. But unlike the earlier robots, Vanessa 5000 wasn’t actually made from chips and wires – in spite of what the charging cable hanging down from the back of her neck would’ve had you believe.

Vanessa 5000 was in fact LA-based comedian and clown Courtney Pauroso, who spent the entirety of August waving her not-so-synthetic bare butt cheeks before audiences at the world’s largest arts festival. A skilled physical theater performer, Pauroso was one of multiple artists who brought shows about artificial intelligence to the Edinburgh Fringe festival this year.

The timing was apt, as workers in the entertainment industry across the US strike to protect their livelihoods, in part from the perceived threat that generative AI – think ChatGPT – will steal their jobs. Broadly speaking, AI describes the ability of machines to do things that usually require human intelligence. Generative AI’s spin is that it uses the massive amounts of data at its disposal to generate new material, such as pictures, text, video and, in the case of the arts, scripts.

The rise of generative AI has been one of the most important recent technology breakthroughs, and it isn’t just people in Hollywood who are alarmed. Many are worried about the potential for massive disruptions across fields including law, journalism and education. But there are also those who see an opportunity to use gen AI for innovations in creativity and artistry.

The monthlong Edinburgh Fringe festival, which first took place in 1947, has a storied history of holding up a mirror to society, reflecting back its greatest fears and biggest questions – albeit softened by wisecracks and punchlines. It serves as a forum for musing over the big issues that have defined the previous year’s news cycle, and it provides space for artists and their audiences to work through their feelings about what’s happening in the wider world.

Improv performers with Alex the robotImprov performers with Alex the robot

An Improbotics performance in April 2023 at an improv festival in Oslo, Norway. Alex the robot is at left, in front of the lectern.

Improbotics; screenshot by CNET

According to Mirowski, there’s a difference between previous Improbotics audiences and those who came to view his work in August. In the past, the lack of expectations and the general skepticism that AI would work at all meant audiences were more likely to cheer on Alex the robot. More recently, many audience members have played with generative AI tools at home, and so they have a better idea of what the tools can do. Plus, he said, they’re more likely to be worried about the threat to their jobs.

In an interview, Mirowski told me he’s been pondering a big ethical question throughout the Fringe festival: how to emphasize to audiences that using AI in the creative process still requires direction from skilled performance artists. “How do we convey the message these tools should be used to create a first draft but not to create a final product?” he asked.

After all, ChatGPT and its ilk, for all their seeming authority, are known for providing wrong, incomplete or “hallucinated” answers. “We’re cognizant of the fact that there can be an impoverishment of our cultural capital if we just start over-relying on these tools instead of finding new ideas,” said Mirowski.

Missing the human connection

To recall what a physical experience it is to be human – an experience no artificial intelligence can truly understand or replicate – there’s nothing quite like attending an Edinburgh Fringe show. 

First, there are all the sensations of being squashed into a tiny, overheated, dank venue in one of the vaults under Edinburgh’s South Bridge or in a sweltering Old Town attic. You find yourself pressed uncomfortably up against strangers, while making eye contact with a performer who’s sweating from every pore.

Then there’s the sheer physicality of some of the performances – the skill, strength and beauty of which stand in stark contrast to artificial intelligence as a theme.

In Beyond Boundaries, a showcase of Scottish dance, performer Max Evans embodied what it would be like to have a romantic, sexual relationship with a chatbot. As he propelled himself around the stage, he gave shape to physical frustration and desire, and to pleasure that seemed to ultimately leave him emotionally unfulfilled, in spite of everything his imagined AI companion was able to simulate.

Love in the age of AI was also explored in Distant Memories of the Near Future, a mixture of theater and storytelling from the performer David Head. Head used overlapping narratives about space miners and tech moguls to create a darkly funny show that looked at what humans are left with once AI has “solved” all our problems, romance included.

David Head’s exploration of AI was nuanced and poignant.

Andreea Stanciu

Like Evans, he imagined a scenario in which an AI was able to study every aspect of a person in order to deliver them everything they wanted and needed in a partner. This too led to a doomed match, one of several bleak outcomes of living in a world where the value in being human rests on us having data to sell to our robot overlords. 

Even though he outsourced part of the storytelling to an AI assistant, Head’s warmth, empathy and sense of humor provided a welcome contrast to the dystopian vision he described. His performance – as with all those I saw across the Fringe, no matter how good or bad they were – was a reminder that the power of humanity lies in connection.

That was the emphasis as well in Ctrl, a meta-theatrical performance piece imagining a future in which AI must train people to retain their humanity and creativity. A group of young people is forced to write and perform a play together with scant technological resources. Made all the more poignant by the fact that it was performed by teenagers, the show’s ultimate message seemed to be that we can’t create in a vacuum with AI as our sole collaborator. To make something meaningful, we’ll always need one another more than we need technology.

AI at home in the theater

I went into the Edinburgh Fringe festival this year wondering if shows about AI could make use of the technology in novel ways that would impress me or give me a different perspective on the technology. 

The short answer: AI has a long way to go before it can keep pace with human performers in delighting and amusing audiences. But I did appreciate the space it provided me to try to work through my own feelings.

I learned that our questions concerning AI are often about what makes us human, what we value, and how to continue prioritizing those values – even as technology becomes more powerful. I learned that our fears around AI are as much about the intentions and priorities of those shaping the technology and dictating how it should be used as they are about the technology itself. 

I also learned that performances are key to letting people explore their emotions about technology, rather than simply demanding they look at tech through the lens of news coverage, company spin, and the viewpoints of politicians or other individuals with vested interests. The debates around AI can often be technical, political and complex. But in the theater, they can be made accessible to people regardless of preexisting knowledge or experience with the technology – even if that simply leads to raucous laughter at a clown pretending to be a sex robot.

Toward the end of Courtney Pauroso’s set, we saw Vanessa 5000 receive an over-the-air update and become Vanessa 6000, acquiring more-complex emotions and a deeper understanding of how women are treated in the world. Then, as if with sentient self-awareness, she broke into a melancholy rendition of Radiohead’s Fake Plastic Trees.

“She looks like the real thing/She tastes like the real thing/My fake plastic love,” she crooned.

Just like Vanessa 5000, AI and its potential for being a collaborative creative tool will continue to level up. “My hope for the next Fringe: The artists will have figured out some funny ways in which they can use those tools and essentially be empowered by them,” said Mirowski.

How we, as mere mortals, skewer AI, examine it, admire it and laugh at it will continue to evolve, too – and that’s important. For how can AI ever be expected to learn what we find truly funny unless we do?

Editors’ note: CNET is using an AI engine to help create some stories. For more, see this post.

!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);

Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký


Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc