AI của Google DeepMind: “Phi công ảo” chinh phục No Man’s Sky và nhiều game khác!

AI của Google DeepMind: “Phi công ảo” chinh phục No Man’s Sky và nhiều game khác!

Google DeepMind đã tạo ra một bước đột phá mới trong lĩnh vực trí tuệ nhân tạo (AI) với khả năng huấn luyện AI chơi No Man’s Sky và nhiều trò chơi điện tử khác. Đây không chỉ là một thành tựu công nghệ đáng kinh ngạc mà còn mở ra tiềm năng to lớn cho tương lai của AI trong việc hỗ trợ con người.

Hệ thống AI này được thiết kế để học hỏi và thích nghi với các môi trường trò chơi phức tạp. Không chỉ đơn thuần là “chơi game”, AI của DeepMind còn thể hiện khả năng lập kế hoạch, ra quyết định chiến lược, và thậm chí là tìm ra những phương pháp giải quyết vấn đề sáng tạo mà ngay cả người chơi kỳ cựu cũng phải ngạc nhiên. Việc thành công trong No Man’s Sky – một game nổi tiếng với độ mở rộng lớn, hệ thống khám phá vô tận và tính không tuyến tính – càng chứng minh được sức mạnh vượt trội của công nghệ này.

DeepMind không công bố chi tiết cụ thể về thuật toán huấn luyện, nhưng có thể dự đoán rằng nó kết hợp nhiều kỹ thuật học máy tiên tiến, bao gồm học tăng cường (reinforcement learning) và học sâu (deep learning). Khả năng học hỏi liên tục và tự cải thiện của AI cho phép nó nhanh chóng thích nghi với các thay đổi trong trò chơi, điều chỉnh chiến lược và tối ưu hóa hiệu quả hoạt động.

Ứng dụng thực tiễn của công nghệ này là vô cùng rộng mở. Từ việc hỗ trợ người chơi trong các trò chơi phức tạp, đến việc ứng dụng trong các lĩnh vực khác như lập kế hoạch tự động, robot học, và thậm chí là mô phỏng các hệ thống phức tạp trong đời sống thực, tiềm năng của “phi công ảo” AI này là không giới hạn.

Tuy nhiên, bài viết này không đề cập đến sản phẩm hoặc dịch vụ nào của Queen Mobile. Để biết thêm thông tin về sản phẩm và dịch vụ của Queen Mobile, vui lòng truy cập website của họ.

#GoogleDeepMind #AI #NoMansSky #TríTuệNhânTạo #HọcMáy #HọcTăngCường #GameAI #CôngNghệ #ĐộtPháCôngNghệ #TươngLaiCủaAI

Giới thiệu Google DeepMind trains AI to play No Man’s Sky and other video games — meet your new copilot

: Google DeepMind trains AI to play No Man’s Sky and other video games — meet your new copilot

Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: Google DeepMind trains AI to play No Man’s Sky and other video games — meet your new copilot

Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….


Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬] ✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%

Thời gian làm việc: 9h – 21h.

KẾT LUẬN

Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: Google DeepMind trains AI to play No Man’s Sky and other video games — meet your new copilot

Google’s advanced artificial intelligence lab DeepMind has trained a new model capable of playing high-end games like No Man’s Sky, Valheim and even Goat Simulator without requiring special instructions.

Named SIMA (Scalable Inscrutable Multiworld Agent) it is able to follow natural language instructions from a player and carry out tasks in a range of game settings. 

build games from scratch.

DeepMind researcher Tim Harley says SIMA isn’t built to win at games, rather to do what its told by a player. Essentially it would be like having your own Gemini AI assistant that can interact with the virtual world.

It opens up the potential of having virtual teammate not out for victory at any cost, that won’t double cross you and that you can make do the boring jobs.

What is SIMA and how was it trained?

See more

The big breakthrough with SIMA was independence. Teaching an AI to play a single game is a significant achievement, but the DeepMind team have managed to build a generalist AI agent. 

It can work across a range of games, navigating a variety of environments and perform tasks from simple natural language instructions.

“This research marks the first time an agent has demonstrated it can understand a broad range of gaming worlds, and follow natural-language instructions to carry out tasks within them, as a human might,” the team explained in the published with the new model.

Its training involved playing video games and being exposed to as many environments as possible. They worked with developers such as Hello Games and Tuxedo Labs, letting SIMA lose to help it understand navigation, menu use, flying and crafting.

“By learning from different gaming worlds, SIMA captures how language ties in with game-play behavior,” the researchers explained.

What can SIMA do that you can’t do with in game AI?

Google DeepMind Simar playing

(Image credit: Google DeepMind)

SIMA can do anything a human can do in game, but it hasn’t been trained to win — which sounds a lot like what happens when I try to play games.

What really makes it impressive is SIMA can exist across games without requiring special access to data not normally available to bots or players.

SIMA can do anything a human can do in game, but it hasn’t been trained to win — which sounds a lot like what happens when I try to play games.

DeepMind built an AI that doesn’t need fine-tuning for a specific game, doesn’t need access to a games source code to achieve an instructed goal and can learn in response to game play. 

Version one was trained on 600 basic skills including navigation, object interaction and menu use.It can complete any tasks within 10 seconds and usually much faster. 

“We want our future agents to tackle tasks that require high-level strategic planning and multiple sub-tasks to complete,” the team explained. 

This could include the human player asking its SIMA-powered teammate to go away and find the resources to build a camp, or to walk the perimeter of an existing camp and sound an alert if enemies are incoming.

A new type of gameplay on the horizon

Bots in games are nothing new, and neither is AI as a companion, guide or even a way to simplify the game play in easy mode — but this takes the concept to a new level.

In the future you could have a personal assistant, built on top of the SIMA technology that sits alongside your Steam, Xbox or Playstation account and can join you in supported games.

Personally I’d welcome something to fend off the attackers when I join a multiplayer game, I might last more than about two minutes in Rust before being shot.

More from Tom’s Guide

//platform.twitter.com/widgets.js
Xem chi tiết và đăng ký


Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.

Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh

Đăng ký ngay để tiếp tục đọc và truy cập kho lưu trữ đầy đủ.

Tiếp tục đọc