Trải Nghiệm Lái Đầu Tiên Xe Điện Volvo EX30 2024: Giá Trị Xứng Đáng Chờ Đợi
Năm 2024 đánh dấu sự ra mắt của Volvo EX30, mẫu xe điện (EV) nhỏ gọn nhưng đầy hứa hẹn từ thương hiệu Thụy Điển. Volvo EX30 không chỉ là một bước tiến trong hành trình hướng tới sự bền vững của hãng mà còn là một sản phẩm mang lại giá trị vượt trội cho khách hàng.
Thiết Kế Tinh Tế, Hiện Đại
Volvo EX30 sở hữu thiết kế tối giản nhưng đầy tinh tế, đặc trưng của phong cách Bắc Âu. Kích thước nhỏ gọn giúp xe dễ dàng di chuyển trong đô thị, nhưng không vì thế mà đánh mất sự sang trọng. Nội thất được tối ưu hóa với vật liệu bền vững, thể hiện cam kết của Volvo trong việc giảm thiểu tác động đến môi tự nhiên.
Hiệu Suất Ấn Tượng
EX30 trang bị hai tùy chọn pin: một tùy chọn tiêu chuẩn với phạm vi di chuyển phù hợp cho nhu cầu hàng ngày và một tùy chọn pin lớn hơn, cho phép xe đi được quãng đường lên đến hơn 300 dặm chỉ với một lần sạc. Khả năng tăng tốc mượt mà và hệ thống lái linh hoạt mang lại trải nghiệm lái đầy thú vị.
Công Nghệ Tiên Tiến
Volvo EX30 được trang bị hệ thống giải trí và thông tin hiện đại, tích hợp màn hình cảm ứng lớn và kết nối không dây Apple CarPlay, Android Auto. Hệ thống an toàn tiêu chuẩn cũng là điểm nhấn, với các tính năng như hỗ trợ giữ làn đường, cảnh báo điểm mù và phanh khẩn cấp tự động.
Giá Trị Đích Thực
Volvo EX30 không chỉ là một chiếc EV chất lượng mà còn là một sản phẩm có giá cả hợp lý. Với mức giá cạnh tranh, EX30 là lựa chọn lý tưởng cho những ai đang tìm kiếm một xe điện chất lượng mà không cần phải chi tiêu quá nhiều.
Mua Ngay Tại Queen Mobile
Nếu bạn đang tìm kiếm một sản phẩm chất lượng tại Việt Nam, hãy đến với Queen Mobile – đơn vị chuyên cung cấp điện thoại iPhone, máy tính bảng và các thiết bị công nghệ cao cấp. Với cam kết về chất lượng và dịch vụ, Queen Mobile là địa chỉ tin cậy để bạn sở hữu những sản phẩm công nghệ hàng đầu.
#VolvoEX30 #XeĐiện2024 #CôngNghệXe #QueenMobile #EV #TrảiNghiệmLái
Volvo EX30 2024 là minh chứng cho sự kết hợp hoàn hảo giữa công nghệ, thiết kế và giá trị. Hãy trải nghiệm và sở hữu ngay hôm nay!
Giới thiệu 2024 Volvo EX30 First Drive: An EV Value That’s Worth the Wait
: 2024 Volvo EX30 First Drive: An EV Value That’s Worth the Wait
Hãy viết lại bài viết dài kèm hashtag về việc đánh giá sản phẩm và mua ngay tại Queen Mobile bằng tiếng VIệt: 2024 Volvo EX30 First Drive: An EV Value That’s Worth the Wait
Mua ngay sản phẩm tại Việt Nam:
QUEEN MOBILE chuyên cung cấp điện thoại Iphone, máy tính bảng Ipad, đồng hồ Smartwatch và các phụ kiện APPLE và các giải pháp điện tử và nhà thông minh. Queen Mobile rất hân hạnh được phục vụ quý khách….
_____________________________________________________
Mua #Điện_thoại #iphone #ipad #macbook #samsung #xiaomi #poco #oppo #snapdragon giá tốt, hãy ghé [𝑸𝑼𝑬𝑬𝑵 𝑴𝑶𝑩𝑰𝑳𝑬]
✿ 149 Hòa Bình, phường Hiệp Tân, quận Tân Phú, TP HCM
✿ 402B, Hai Bà Trưng, P Tân Định, Q 1, HCM
✿ 287 đường 3/2 P 10, Q 10, HCM
Hotline (miễn phí) 19003190
Thu cũ đổi mới
Rẻ hơn hoàn tiền
Góp 0%
Thời gian làm việc: 9h – 21h.
KẾT LUẬN
Hãy viết đoạn tóm tắt về nội dung bằng tiếng việt kích thích người mua: 2024 Volvo EX30 First Drive: An EV Value That’s Worth the Wait
From the moment it debuted earlier this year, Volvo’s new EX30 has been my most anticipated electric vehicle of 2024. The compact SUV promised ample range, Scandinavian style and exciting performance for a price and value that turned heads quicker than its claimed 3.4-second 0- to 60-second sprint. Having driven the new EX30 for myself, I can say that Volvo’s smallest SUV, while not perfect, is quite good and should be well worth the wait.
The new EV value king?
Cars have risen in price over the last few years. While researching our guide to the least expensive electric cars and SUVs, I learned that the average new vehicle transaction price in the US has climbed to around $48,000 which is 24% more than the September 2020 average. And electric cars are even more expensive, averaging around $50,683 — a number that is sure to climb as the current least expensive and best selling EVs, Chevrolet’s Bolt EV and EUV, cease production later this year. So when Swedish automaker Volvo saunters in with a $36,245 starting price (including the $1,295 destination charge), build quality and range that look this good, I take notice. And so should you.
One motor, more range
Every Volvo EX30 that arrives on US roads will be powered by a 69 kWh battery pack (64 kWh net usable), but prospective owners will have their pick of two electric motor configurations. The “single motor extended range” setup makes use of — you guessed it, a single 200-kilowatt motor driving the rear-wheels to the tune of 268 horsepower and 253 pound-feet of torque. It’ll electric slide its way from 0 to 60 mph in 5.1 seconds, or it can cruise for up to 275 miles of range, depending on how aggressive you are with the accelerator.
Centralized interior design
Outside, the EX30 is simply and handsomely sculpted, sharing elements of its familiar Scandinavian design — from the Thor’s Hammer light signature to its vertical taillights — with the likes of the larger and XC90 and EX90. However, the cabin steps in a very new direction for Volvo. Here, you’ll find extensive use of post-consumer materials like the dashboard composed of recycled window frames, sustainably harvested textiles such a Merino wool and an overall reduction of components and electronics via a technique that Volvo calls “centralization.”
The “centralized” concept focuses all of the storage, electronics and controls on a line drawn down the middle of the cabin; it’s essentially a cost saving technique that saves materials, weight and, most importantly, money, but Volvo’s designers have used this limitation to create a cockpit that still feels premium. Moving the window controls to the center console and moving all of the front speakers to a dashboard soundbar reduces the amount of internal wiring needed, but also frees up space on the doors for big pockets. (The Harman/Kardon-branded premium audio upgrade does, however, have rear door speakers and a subwoofer.)
Moving all of the controls to the center console (and combining front and rear switches) is a bold move that’s sure to frustrate some.
Once it’s pointed out, all of the little decisions Volvo made to reduce cost in the EX30’s cabin become obvious, but I should stress that the electric SUV doesn’t feel cheap. The dash and door panels feel solid and substantial despite their post-consumer origins and I didn’t notice a single rattle or buzz coming from anywhere in the cabin over many miles of driving.
Single screen tech
The most obvious example of the centralization concept is the large central display. The EX30 lacks a traditional instrument cluster; all driving data and most of the vehicle controls live on this 12.3-inch, vertically oriented touchscreen. The infotainment is powered by Google Built-In software, which uses Google Maps as the primary navigation software, Google’s Play Store and Services for streaming app downloads and Google Assistant for voice control.
Volvo has split the center display into four zones or vertical slices. The top edge always displays the speed, drive mode and other information that previously lived in the instrument cluster. The lower edge always displays climate control information. Most of the center area is dedicated to Google Maps navigation which, being built into the EV, is able to take battery level and charging estimates into account when planning or predicting routes. Finally, there’s a contextual area just below the map that changes depending on the driver’s habits or other factors.
The minimalist cabin features a single central 12.3-inch screen with Google Built-In.
Overall, I found the single-screen system to be well organized and easy to use, with a fairly gentle learning curve. Volvo’s software engineers have done a good job of requiring the bare minimum taps to access frequently accessed functions, while hiding rarely used options into smartly organized menus. But drivers who really love their physical buttons and switches may find themselves annoyed by the screen-centric design.
The EX30 will also ship with the latest generation of Volvo’s driver aid technologies, split between the Core, Plus and Ultra trim levels. My example featured a driver attention-monitoring system that kept nagging me to keep my eyes on the road if I spent too much time looking at the screen, which was a problem because the screen is where the speedometer lives now. Volvo’s representatives assure me that the US spec will be less naggy.
Price and 2024 availability
The 2024 Volvo EX30 arrives stateside next year starting at $36,245 for the Single Motor which will be available in Core, Plus ($40,195) and Ultra ($41,895) trim levels with ascending levels of cabin and safety technology. Meanwhile, the Twin Motor Performance will only be available in Plus ($46,195) or Ultra ($47,895) trims. With the optional 20-inch Aero wheels ($800) and Climate Package with heated seats/steering wheel ($500), we’re looking at a $49,195 fully loaded as-tested price.
The Volvo EX30 isn’t perfect, but it will be a compelling and attractive value when it arrives next year.
Unfortunately, the Chinese-built EX30 won’t qualify for any federal EV tax credits, a fact that won’t change when production in Belgium comes online in 2025. However, the SUV may still qualify for or for state and local credits.
My anticipation levels were high leading into this first drive, but the 2024 Volvo EX30 makes a very strong first impression and lives up to my expectations. We’ll need more independent testing to be sure, but I’m confident it’ll slot nicely onto our lists of best EVs and most affordable electric cars when it arrives next year.
!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=();t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)(0);
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘set’, ‘autoConfig’, false, ‘789754228632403’);
fbq(‘init’, ‘789754228632403’);
Xem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng kýXem chi tiết và đăng ký
Khám phá thêm từ Phụ Kiện Đỉnh
Đăng ký để nhận các bài đăng mới nhất được gửi đến email của bạn.